تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۱۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان گشایش یافت

  کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی در اهواز گشایش یافت.

  مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خوزستان در آیین افتتاح این کانون با اشاره به اقدامات کارگروه آرد و نان گفت: در سال ۱۴۰۰، مردم خوزستان به ویژه شهرستان اهواز دغدغه نان را داشتند که با پیگیری این کارگروه، ۳۰۰ واحد خبازی در سطح استان راه‌اندازی شد که از این میزان ۱۷۰ واحد در اهواز بود و دغدغه تامین نان رفع و موجب شکستن صف‌های نانوایی شد.
امید جهان‌نژادیان با بیان اینکه این اقدام موجب اشتغالزایی ۷۰۰ نفر شد، اظهارکرد: برای فرهنگ‌سازی و شناخت ویژگی‌های نان خوب نیز با حضور مسوولان استانی در دبیرستان شاهد رضوان کلاس آموزشی برگزار و براساس مصوبه کارگروه آرد و نان، نمایشگاه تخصصی نان در خوزستان برپا و موجب رضایتمندی مردم شد.


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: پیش از این متولی کیفیت نان مشخص نبود که اکنون با راه‌اندازی کانون آموزشی و فناوری نان، متولی مشخص شده و با افزایش کارگروه‌های تخصصی در اداره کل غله، رهنمودهای کارگروه گندم و آرد و نان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اقدامات تحصصی پارک علم و فناوری، آموزش‌های تئوری و عملی را به واحدهای خبازی ارائه خواهیم کرد و امیدواریم شاهد ارتقای کیفیت نان در شان مردم خوزستان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: قرار بود مجتمع نان در ساحلی با پخت متنوع نان و ایجاد دهکده نان‌های سنتی راه‌اندازی شود که تاکنون مجوز واگذاری زمین یکهزار متری توسط شرکت مادر تخصصی داده نشده است؛ امیدواریم مسوولان استانداری به این موضوع ورود کنند و اقدامات لازم انجام شود.
جهان‌نژادیان ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده، ۷۰ درصد نانوایی‌های اهواز از کیفیت نان نسبتا مطلوب برخوردار بودند لذا بی کیفیت‌بودن نان مستند نیست البته کیفیت نان نیازمند ارتقا و رسیدن به شرایط مطلوب است.

فرماندار اهواز نیز گفت: ارتقای کیفیت نان یکی از انتظارات به حق مردم خوزستان از مسوولان است و سالها است مردم خوزستان و اهواز آرزو دارند نانی با کیفیت نان مشهد یا اصفهان داشته باشند.
سید احمد موالی‌زاده اظهارکرد: باید مشخص شود با وجود اینکه گندم خوزستان باکیفیت ترین گندم کشور و غرب آسیا است چرا کیفیت نان پایین است و مردم همیشه گله‌مند هستند.
وی ادامه داد: با ابتکار اداره کل غله این آکادمی افتتاح شد لذا انتظار می‌رود به زودی شاهد ارتقای کیفیت نان در اهواز و سایر شهرهای خوزستان باشیم و بتوانیم این مطالبه به حق مردم را محقق کنیم.
فرماندار اهواز تصریح کرد: سال گذشته نمایشگاه نان در استان برگزار شد که موجب ارتقای کیفیت و فرهنگ مصرف نان شد امیدواریم این رویداد امسال نیز تکرار شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان نیز در این نشست از تلاش ویژه استاندار خوزستان در راستای مهارت‌آموزی قدردانی کرد و گفت: این اقدامات در راستای ترویج نیروی کار و تثبیت مهارت‌آموزی موثر است.
شهرام مولایی هزاروندی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت نان گفت: در تلاش هستیم امسال مسابقات آزاد کشوری در زمینه پخت نان برگزار کنیم تا ضمن شرکت استان‌های دیگر در این مسابقات، جایگاه خوزستان نیز مشخص شود و کیفیت نان افزایش یابد.
وی تاکید کرد: باید استانداردهای نوین و متناسب با تکنولوژی نان با همکاری صاحب‌نظران مشخص و کمیته صلاحیت حرفه‌ای نیز تشکیل شود.


مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: باید آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای برگزار و مشخص شود شاغلان این حرفه چه میزان تخصص دارند؛ اگر افراد نیازمند تکمیل مهارت یا بازآموزی بودند اقدامات لازم انجام شود.
مولایی هزاروندی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی مربی را در این حوزه تربیت کنیم تا آموزش‌های تخصصی را فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید
اعطای تسهیلات برای بهسازی واحدهای نانوایی در خوزستان
عطر نان دیگر به مشام نمی‌رسد
معاون استاندار خوزستان بر ضرورت بهبود کیفیت پخت نان تاکید کرد 
فرماندار اهواز: با واحدهای نانوایی متخلف برخورد می شود
آموزش نانوايان نيازمند تلاش و عزم همگاني است
فعالیت ۵۲ نانوایی در اهواز تا ساعت ۲۳ 

مشاور استاندار خوزستان در حوزه کشاورزی نیز گفت: سخت‌ترین نوع آموزش، آموزش بزرگسالان است زیرا بزرگسالان آموزش گریز هستند و باید آنها را به درستی جذب کرد.
محمدحسین چراغی ضمن قدردانی از راه‌اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان افزود: چنین مراکزی باید در راستای جذب نیروهای گریزان از آموزش تلاش کنند.
وی از تلاش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کشاورزی قدردانی و بیان کرد: چراغ این مرکز باید روشن بماند و حلقه ارتباط بین مسوولان و نانوا باشد.

بانک اطلاعاتی نانوایان خوزستان راه‌اندازی شود
وی بر ضرورت همکاری و انسجام همه ارگان‌ها با کانون آموزشی و فناوری نان تاکید کرد و گفت: باید اطلاعات نانوایان در این کانون رصد و پایش و بانک اطلاعاتی نانوایان مشخص و نانوایان ماهر مشخص شوند تا به عنوان مربی به دیگر نانوایان آموزش دهند.
مشاور استاندار خوزستان تصریح کرد: کیفیت نان یک فرآیند زمان‌بر است که باید با آموزش به آن دست یافت.
چراغی تصریح کرد: کانون آموزشی و فناوری نان، خانه دوم نانوایان است که تمام مسائل و آموزش‌ها باید در این مکان انجام شود.
مشاور استاندار خوزستان اظهارکرد: نباید در خصوص عملکرد نانوایی‌ها سیاه‌نمایی کرد، اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و باید بقیه اقدامات با همکاری همه دستگاه‌ها در راستای ارتقای کیفیت نان گام برداشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار