تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۱۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
تولید نان باکیفیت در خوزستان نیازمند فناوری نوین است
 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تولید نان باکیفیت در خوزستان نیازمند فناوری‌ نوین و تکنیک‌های جدید است.

 محمد راضی جلالی روز چهارشنبه در آیین افتتاح کانون آموزشی و فناوری خوزستان بیان کرد: تاکید بر فناوری‌های جدید و نوین در همه عرصه‌های زندگی موثر است، نان نیز یکی از اقلام ضروری است که همه آحاد مردم با آن در ارتباط هستند.

وی افزود: اگر نام سالمی در اختیار مردم قرار نگیرد سلامت آنها تهدید می‌شود و به واسطه ابتلا به بیماری‌های مختلف هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت.
معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: حذف سبوس، تغییر سبک زندگی و آلاینده‌ها عامل بروز بیماری‌های بدخیم مانند سرطان می‌شود این در حالی است که ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان و فیبرها در نان کامل یافت می‌شود.

نان خوزستان کیفیت مطلوبی ندارد
معاون استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تولید نان با آرد کامل موجب حفظ سلامت شهروندان می‌شود، گفت: در کنار حفظ سلامت، کیفیت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ واقعیت این است که نان خوزستان کیفیت مطلوبی ندارد و تا زمانی که قبول نکنیم نان بی‌کیفیت است نمی‌توان برای رفع آن اقدام کرد البته انتظار نداریم یک شبه این مشکل حل شود ولی باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.
وی آرد، آب، مخمر، نیروی انسانی و ساختار محیطی را در تولید نان باکیفیت موثر دانست و افزود: طبق نظر کارشناسان آرد تولید خوزستان و مخمر باکیفیت است و آب نیز مشکلی ندارد لذا باید به دنبال عامل اصلی که به نظر می‌رسد نیروی انسانی است، باشیم و نیروی انسانی را آموزش دهیم.

آموزش استاد شاگردی در نانوایی‌ها موفق نبوده است
راضی جلالی تاکید کرد: به نظر می‌رسد آموزش استاد شاگردی موفق نبوده پس باید از فناوری‌های نوین و تکنیک‌های جدید در این خصوص استفاده کرد.
معاون استاندار خوزستان افزود: باید پارک علم و فناوری خوزستان، فنی و حرفه‌ای، اداره کل غله و بخش خصوصی در کنار هم قرار گیرند و بر اساس نقشه راه یک برنامه ترویجی دقیقی تدوین و اجرا شود.
وی بر ضرورت مهارت‌آموزی تاکید کرد و افزود: باید در این مرکز آموزش‌های تئوری ارائه شود تا شاهد راه‌اندازی آموزش عملی در آینده هم باشیم.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، ۳۱ فروردین به عنوان روز گندم و نان اعلام شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار