تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۱۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دمای خوزستان چه زمانی ۵۰ درجه می‌شود؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دما در بهار و تابستان امسال، گفت: دمای خوزستان اواخر اردیبهشت‌ماه به ۴۰ درجه می‌رسد و از ۱۵ خردادماه به بعد احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه وجود دارد.

محمد سبزه‌زاری  با اشاره به وضعیت دمای خوزستان اظهار کرد: میانگین دمای درازمدت در اردیبهشت‌ماه در خوزستان ۳۶.۳ درجه سانتیگراد و در خردادماه ۴۳ درجه سانتیگراد است و میزان دمای اردیبهشت‌ماه امسال در مناطق جنوبی نرمال و در مناطق شمالی و شرقی کمی کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود و دمای خردادماه نیز در مناطق جنوبی تا مرکز، نرمال و در مناطق شمالی و شرقی کمتر از نرمال خواهد بود.

وی افزود: میانگین دمای درازمدت در تیرماه در خوزستان ۴۵.۴ درجه سانتیگراد است که امسال در این ماه نسبت به درازمدت نیم تا یک و نیم درجه بالاتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: میانگین دمای درازمدت در مردادماه خوزستان ۴۵.۷ درجه سانتیگراد است که امسال در بیشتر مناطق نیم تا یک درجه افزایش خواهد یافت. در مناطق جنوبی نیز در مردادماه، دما تا نیم درجه بالاتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین دمای درازمدت در شهریورماه خوزستان نیز ۴۳ درجه سانتیگراد است که دمای شهریورماه امسال نیم درجه بالاتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای خوزستان اواخر اردیبهشت‌ماه به ۴۰ درجه می‌رسد و از ۱۵ خردادماه به بعد احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه وجود دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار