تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش: بازگشت به کار کارگران تعدیل شده کاغذ پارس در حال پیگیری است

  فرماندار شوش گفت: مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز و هلدینگ کاغذ پارس دلیل تعدیل نیرو در این مجموعه را مشکلات فنی و اقتصادی عنوان کردند که گره گشایی از این مسایل به عنوان اولویت در دستور کار معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و فرمانداری شوش است.

محسن حویزه بیان کرد: شرکت پارس طبیعت سلولز به عنوان تولید کننده ظروف یک بار مصرف کاغذی درسال ۱۴۰۰ افتتاح شد ولی به دلیل بی کیفیت بودن دستگاه‌ها و گران بودن محصول نهایی در فروش با مشکل جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: شرکت برای فروش محصولات خود، صادرات به کشورهای اروپایی را هدف گذاری کرد که به دلیل موانع موجود، این مهم نیز تاکنون محقق نشده است.

فرماندار شوش گفت: مسوولان شرکت برای بهبود ماشین آلات خط تولید خود اقدام به خرید دستگاه‌های جدید از خارج کشور کردند که هم اکنون این دستگاه‌ها خریداری شده و در گمرک است.

وی افزود: پیگیری‌ها برای رفع مشکل ترخیض این دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید این شرکت توسط مسوولان استان در حال پیگیری است.

حویزه اظهارکرد: ناتوانی در فروش و بازاریابی موجب شده تا این شرکت با کاهش درآمد مواجه شود و برای جلوگیری از ورشکستگی اقدام به تعدیل حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای خود کند.

وی ادامه داد: مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز و هلدینگ کاغذ پارس دلیل تعدیل نیروها را ناشی مشکلات فنی و اقتصادی عنوان کردند که گره گشایی از این مسایل به عنوان اولویت در دستور کار معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و فرمانداری شوش قرار دارد.

فرماندار شوش گفت: نشست مشترکی میان مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز و شرکت کاغذ پارس و همچنین فرمانداری و معاونین استانداری برای گره گشایی از مسایل این شرکت و بازگشت به کار کارگران تعدیل شده این مجموعه صنعتی فردا سه شنبه برنامه ریزی شده است که امیدواریم خروجی امیدوارکننده‌ای برای کارگران داشته باشد.

به گزارش ایرنا، شرکت پارس طبیعت سلولز به عنوان یکی از شرکت‌های ذیل هلدینگ کاغذ پارس شوش برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

صاحبان سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در مجمع عمومی سالیانه این شرکت در اواخر اسفندماه سال گذشته، تعدیل و تعیین تکلیف نیروهای مازاد در شرکت پارس طبیعت سلولز به منظور حفظ حیات و بقای این شرکت را به تصویب رساندند.

در راستای اجرای این مصوبه، مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز در ۲۶ فروردین ماه امسال فهرست نیروهای مازاد را اعلام کردند که از ابتدای اردیبهشت ماه قرارداد حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت تمدید نشده است.

گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این شرکت تا سال‌ها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود اما به دلیل صدمات وارده در دوران جنگ تحمیلی و نوسازی و بازسازی نشدن در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت که در نهایت سهام این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد.

دی ماه سال گذشته کارگران این شرکت به دلیل پرداخت نشدن برخی مطالبات اقتصادی خود حدود ۱۰ روز دست به اعتصاب زدند که این موضوع با ورود دستگاه قضایی و برگزاری نشست‌های مختلف با حضور نماینده‌های کارگران، مدیران عامل و سایر مسولین شهرستان و پیگیری مطالبه این کارگران سرانجام به پایان یافت و کارگران به کار بازگشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار