تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
 

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رییس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

 شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار