تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۹۲۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بحران در مدیریت بحران خوزستان؛ تعطیلی مدارس در وقت‌های اضافه

 

مدارس خوزستان امروز در حالی تعطیل شدند که دانش آموزان در راه مدرسه بودند و تصمیم مدیریت بحران استان شهروندان را دچار بحران‌های دیگر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بر اساس آنچه که هواشناسی پیش بینی کرده بود گرد و غبار از شب گذشته میهمان آسمان خوزستان شد.

علی رغم آنکه افزایش میزان گرد و غبار حتی با چشم هم مشهود بود اما مدیران استانی نسبت به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات مطابق همیشه در سکوت به سر می‌بردند.با وجود هشدارهای هواشناسی و افزایش میزان ذرات گرد و غبار در سامانه پایش کیفی هوا و وجود زمان کافی برای تصمیم‌گیری اما ساعت هفت صبح امروز یعنی درست زمانی که دانش آموزان در راه مدرسه بودند خبر رسید که تمامی مدارس و دانشگاه‌های چهار شهر خوزستان به دلیل گرد و غبار در نوبت صبح تعطیل شد.

همچنین اعلام شد که فعالیت ادارات نیز ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود این در حالی بود که کارمندان در محل کار خود حاضر بودند و این تصمیم نه تنها چاره اندیش نبود بلکه نشان‌دهنده سومدیریت مسؤولان امر بود.

این نخستین بار نیست که مردم استان خوزستان درگیر تصمیم‌های دیرهنگام مدیران خود می‌شوند.

مردم بارها در بارندگی، آلودگی و وقوع پدیده گرد و غبار که همگی از پیش توسط هواشناسی اعلام شده بودند شاهد سکوت و نادیده گرفته شدن خطر و یا تصمیم‌های دقیقه نودی مدیران بودند.قطعا بسیاری از دانش آموزان، دانشگاهیان و کارمندان امروز در محل فعالیت خود متوجه خبر تعطیلی شدند و نه تنها از تردد در آلودگی‌ها کاسته نشد بلکه موجب سردرگمی شهروندان و افزایش بار ترافیکی و وارد شدن لطمه به سلامت جسم و روان مردم شد.

گرچه مردم و رسانه‌ها بارها خواستار تغییر این نوع روند در تصمیم‌گیری‌ها شدند اما باز هم امید است که در بحران‌های بعدی شاهد تصمیم‌گیری کارآمدی از سوی مدیران باشیم و مردم بخاطر این نوع تصمیم‌گیری‌های بحران‌زده درگیر بحرانی دیگر و سردرگمی نشوند.

:
:
:
آخرین اخبار