تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد
لزوم پیش‌بینی بسته‌های ‌تشویقی‌ برای نگهداشت کودکان کار در چرخه تحصیل
 
  سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای استمرار و نگهداشت کودکان در چرخه تحصیل، گفت: آموزش و پرورش شناسایی و آموزش را انجام می‌دهد اما سایر دستگاه‌ها هم باید در نگهداشت کودکان به ویژه کودکان کار در مرحله تحصیل کمک کنند.

عبدالله حبیبی با اشاره به وضعیت بازماندگی از تحصیل در استان خوزستان، اظهار کرد: آمار بازماندگان از تحصیل حباب دارد زیرا آماری که ما در آموزش و پرورش داریم با آمار ثبت احوال متفاوت است و با این مساله که آمار دقیق نیست، مواجه هستیم.

وی افزود: یک سری از این افراد باید از آمار حذف شوند زیرا نمی‌دانیم بازمانده از تحصیل هستند یا نه و اصلا وارد مدرسه شده‌اند یا خیر. برخی از این کودکان فوت شده‌اند و بسیاری نیز معلول یا کم‌توان ذهنی هستند. از حدود یک هزار نفر هم آدرسی در دست نداریم و در بسیاری از موارد هم آدرس، اشتباه است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ارگان‌های مختف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و ثبت احوال در فرآیند شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند. آموزش و پرورش شناسایی و آموزش را انجام می‌دهد اما سایر دستگاه‌ها هم باید در نگهداشت کودکان به ویژه کودکان کار در مرحله تحصیل کمک کنند.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح شهید محمودوند به منظور شناسایی بازماندگان از تحصیل و لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه تصریح کرد: ما کودک کاری که ترک تحصیل کرده است را شناسایی می‌کنیم اما با توجه به درآمدی که از این کار به دست می‌آورد حاضر نیست به درس برگردد و خانواده هم مقاومت می‌کند و می‌گوید این کودک با وجود درآمدی که دارد برای چه درس بخواند؟ بنابراین باید این مشکل فرهنگی رفع شود.  

حبیبی گفت: اینکه هر کسی سر هر چهارراه ۱۰ هزار تومان به کودک کار می‌دهد شغل کاذب و پردرآمدی برای این کودک ایجاد می‌کند و در نتیجه، کودک تمایلی برای درس خواندن ندارد بنابراین همه باید به حل این مساله فرهنگی کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای استمرار و نگهداشت کودکان در چرخه تحصیل گفت: خوزستان در این حوزه دارای چالش بزرگی است و برای حل مساله بازماندگی از تحصیل به عزم استانی نیاز داریم. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار