تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام رشد ۵۱ درصدی داشت
تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام رشد ۵۱ درصدی داشت

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در در فروردین ماه امسال در بندر امام با ۵۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه به حدود چهار میلیون و ۴۸۰هزار تن رسید.

ابوطالب گرایلو صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از تخلیه بیش از یک میلیون و ۵۰۸ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر امام با رشد ۸۲ درصدی در یک ماهه ابتدایی سال خبر داد.

گرایلو در ادامه افزود: در بازه زمانی یاد شده ۷۸۰ هزار و ۷۹۵ تن مواد معدنی و شیمیایی در این منطقه ویژه اقتصادی تخلیه و بارگیری شده است که رشد هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در فروردین ماه سال جاری با ۶۲.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲ میلیون تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص رویه گمرکی کابوتاژ در بندر امام در فروردین ماه سال جاری از رشد ۵۰ درصدی این رویه گمرکی به میزان ۲۸۸ هزار و ۸۴۱ تن خبر داد.

گرایلو با اشاره به فعالیت پایانه کانتینری با ظرفیت ۶۰۰ هزار TEU به منظور ارائه خدمات تخلیه و بارگیری استاندارد و مطلوب به صاحبان کالا و بازرگانان گفت: این پایانه اختصاصی در فروردین ماه سال جاری با تخلیه و بارگیری بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ TEU، از ۵۴ درصد رشد نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.

وی در ادامه حجم واردات را در بازه زمانی یاد شده بیش از یک میلیون و ۸۱۵ هزار تن و حجم صادرات کالا را در همین مدت بیش از دو میلیون تن عنوان و بیان کرد: به ترتیب حاکی از رشد ۶۱ و ۲۹ درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار