تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت پوکه معدنی چقدر افزایش داشته است؟

قیمت پوکه معدنی مانند کلیه مصالح ساختمانی و صنعتی امسال تغییراتی داشته و افزایش یافته است. پوکه ها ماده اولیه ساخت و ساز هستند و در مدل ها و وزن های گوناگون ارائه می شوند. قیمت نهایی این اقلام با در نظر گرفتن این ویژگی ها مشخص می شود. به طور کلی هزینه خرید این مصالح بسیار به صرفه تر از سایر اقلام مشابه است؛ به همین خاطر با استقبال بالایی از سوی صنعتگران روبرو شده اند. در این زمینه هزینه نهایی پروژه برای برنامه ریزی مالی اهمیت دارد؛ بر این اساس قیمت پوکه برای شیب بندی ساختمان، قیمت پوکه برای پروژه کف سازی و... متفاوت خواهد بود. 

میزان افزایش قیمت پوکه معدنی

قیمت پوکه معدنی مانند بسیاری از مصالح ساختمانی در سال های اخیر نوسانات شدیدی داشته و نمی توان نرخ ثابتی برای افزایش قیمت خرید این محصولات مشخص کرد. با این وجود این هزینه ها با در نظر گرفتن میزان تقاضای موجود در بازار قابل پیشبینی هستند. قیمت پوکه معدنی بسته به مدل آن تعیین می شود که در این بخش قیمت برخی از پرطرفدارترین پوکه ها را بررسی می کنیم:

  1. قیمت پوکه معدنی بادامی درجه یک 260 هزار تومان در هر متر مکعب
  2. قیمت پوکه نخودی درجه یک 320 هزار تومان در هر متر مکعب
  3. قیمت پوکه عدسی 320 هزار تومان در هر متر مکعب
  4. قیمت پوکه ماسه ای 200 هزار تومان هر تن
  5. قیمت پوکه فندقی 220 هزار تومان در هر متر مکعب

این قیمت ها در سال 1403 برای خرید و فروش پوکه معدنی تعیین شده اند اما همچنان ثابت نیستند. توصیه می کنیم برای خرید انواع پوکه هر چه سریع تر اقدام کرده و به روزترین قیمت پوکه را از کارشناسان پوکه نت دریافت کنید.

میزان افزایش قیمت پوکه معدنی

عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت پوکه

قیمت پوکه معدنی بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود؛ پارامترهای متعددی دست به دست هم می دهند تا هزینه خرید این مصالح افزایش یابد. پارامترهایی مانند:

  1. محل جغرافیایی معدن پوکه
  2. درجه کیفی پوکه معدنی
  3. نوع و مدل پوکه و خواص و ویژگی های آن
  4. خواص شیمیایی و فیزیکی پوکه
  5. میزان سختی و مقاومت پوکه
  6. ترکیبات ساختار پوکه
  7. دسترسی به پوکه و میزان تقاضا برای خرید

در ادامه برخی از مهمترین عواملی که بر افزایش قیمت پوکه تاثیرگذار بوده اند به همراه میزان افزایش قیمت این مصالح بررسی می کنیم. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پوکه

خواص شیمیایی و فیزیکی پوکه

یکی از فاکتورهای افزایش و کاهش قیمت پوکه، خواص شیمیایی و فیزیکی این مواد است. میزان سختی و مقاومت پوکه در برابر فشار هزینه خرید این اقلام را تغییر می دهد. به جز قیمت روزانه پوکه که دائما تغییر می کند، این خواص نیز بر هزینه نهایی این محصولات تاثیرگذار خواهند بود. میزان سایش هر یک از انواع پوکه ها در برابر عوامل مختلف و چسبندگی آن ها با هم متفاوت بوده و کیفیت استفاده از این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد. 

منشا پوکه معدنی

انواع پومیس از معادن مختلف در سر تا سر کشور ما برداشت می شوند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. معدنی که پوکه را از آن استخراج می کنند، تاثیر به سزایی بر کیفیت، مدل و در نهایت قیمت این محصولات خواهد داشت. برخی از انواع پوکه در بازارهای فروش تقاضای خرید بیشتری دارند. همین مسئله قیمت روز این اقلام را تحت تاثیر قرار می دهد. 

ترکیبات پومیس معدنی

قیمت خرید این پوکه ها به ترکیبات سازنده آن ها نیز بستگی دارد. ترکیبات به کار رفته در هر یک از این محصولات تعیین کننده خواص و ویژگی های آن ها خواهند بود. این پوکه ها با درصدهای متفاوتی از کلسیم کربنات تولید می شوند. هر چه میزان کلسیم کربنات به کار رفته در این مصالح بیشتر باشد، ارزشمندتر هستند و برای ساخت بتن و سیمان مناسب تر خواهند بود. شما می توانید این محصولات را با بیشترین میزان کلسیم کربنات و با هزینه های مقرون به صرفه از پوکه نت خریداری کنید. 

مدل پوکه معدنی

مسئله بعدی که هزینه خرید این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد، مدل و انواع پوکه ها است. این محصولات در مدل های نخودی، بادامی، عدسی و... ارائه می شوند. انواع پوکه از نظر ابعاد، رنگ و ترکیبات با هم متفاوت هستند. این فاکتورها هزینه خرید آن ها را برای مصارف صنعتی و ساختمانی تحت تاثیر قرار می دهد. 

ترکیبات پومیس معدنی

رابطه کیفیت و قیمت پوکه معدنی

بدون شک هزینه خرید و قیمت پوکه معدنی تا حد قابل توجهی تابع کیفیت این محصولات است. در بازارهای فروش برخی از این مصالح به عنوان پوکه درجه دو خرید و فروش می شوند و قیمت آن ها به صرفه تر از پوکه های درجه یک است. هر چه کیفیت این محصولات بیشتر باشد، قیمت تعیین شده افزایش می یابد. با افزایش کیفیت سبکی وزن پوکه، استحکام و مقاومت، دوام و طول عمر مفید مصالح به شدت افزایش می یابد. 

شما می توانید در زمان خرید این محصولات، قیمت پوکه های درجه یک و دو را به صورت همزمان استعلام بگیرید. با وجود تفاوت قیمت ناچیز بین این پوکه ها، خواص کیفی و ویژگی های این محصولات تفاوت های آشکاری باهم دارند. محل برداشت پوکه نیز کیفیت این مصالح را تحت تاثیر قرار می دهد. این محصولات در معادن مختلف در رنگ ها و مدل های گوناگونی برداشت می شوند. از فرایند استخراج تا پرداخت پومیس در کارخانه، تفاوت های کیفی متعددی در این محصولات به وجود می آید که تعیین کننده قیمت نهایی محصول خواهند بود. 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با قیمت پوکه معدنی نکاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند خرید این محصولات را با آگاهی بیشتری انجام دهید. در بازارهای امروزی قیمت خرید مصالح همواره با نوسانات جدی همراه است. به همین خاطر حتی نمی توان میزان افزایش قیمت این محصولات را به صورت دقیق عنوان کرد. به صورت کلی قیمت خرید همه مصالح ساختمانی تحت تاثیر قیمت ارز، افزایش هزینه حمل و نقل و سوخت و... بیشتر شده و همین مسئله بر قیمت پوکه معدنی نیز تاثیرگذار بوده است. با این وجود با مراجعه به مراکز خرید معتبر، بهترین پوکه ها را با معقولانه ترین قیمت ها خریداری خواهید کرد.

:
:
:
آخرین اخبار