تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۲۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حاشیه دومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد؛
آیین رونمایی از سامانه جریان‌سنج چند فازی (MPFM) سیار شركت نفت و گاز اروندان
 
 
در حاشیه دومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آیین رونمایی طرح تولید بار اول سامانه جریان‌سنج چند فازی(MPFM) سیار شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، امروز(پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)، با حضور دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از دستاورد تولید بار اول این شرکت با عنوان سامانه جریان‌سنج چندفازی سیار رونمایی صورت گرفت.


دکتر خجسته مهر، در این رویداد که در حاشیه دومین روز ۲۸امین نمایشگاه نفت تهران انجام گرفت، اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان از ایده، ارزیابی و قرارداد تولید بار اول شروع شده و به تولید محصول، ارزیابی میدانی و نهایی سازی منجر می شود، که شرکت ملی نفت و معاونت علمی فناوری کل این فرآیند را تسهیل و راهبری می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: هدف نهایی از اجرای قانون تولید بار اول و حمایت ها از شرکت های دانش بنیان رسیدن به محصول با کیفیت است و شرکت های تابعه مانند شرکت نفت و گاز اروندان با پذیرش ریسک مربوط به ارزیابی میدانی محصولات دانش بنیان تولید بار اول کمک شایانی به شرکت دانش بنیان تولیدی می کنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان از مجموعه تلاش ها و دستاوردهای شرکت نفت و گاز اروندان در این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری و رئیس کارگروه تولید بار اول شرکت نفت و گاز اروندان در معرفی این محصول رونمایی شده بیان کرد: در ادامه طرح ساخت داخت جریان سنج چند فازی، این نسخه از تجهیز با قابلیت استفاده به صورت سیار و پایش جریان در فشار بالا ساخته شد.

وی افزود: دستگاه جریان سنج چندفازی با کاربرد و اندازه گیری دبی نفت، آب و گاز خروجی از چاه های نفت و گاز به صورت پیوسته، برخط و بدون نیاز به جدایش فازها و توقف تولید بوده که با تکنولوژی پیشرفته هسته ای در انحصار دو شرکت آمریکایی و اروپایی قرار داشت. 

مجری طرح بومی سازی جریان سنج های چندفازی ادامه داد: این تجهیز با توجه به استفاده از فناوری هسته ای کالایی 100 درصد تحریمی بود و با توان یک شرکت دانش بنیان داخلی و از طریق قانون تولید بار اول موفق به بومی سازی این نوع جریان سنج ها شدیم، که علاوه بر صرفه جویی حدود 10 میلیون دلاری برای شرکت نفت و گاز اروندان، تعمیر دستگاه های از رده خارج موجود را نیز محقق کرد.

:
:
:
آخرین اخبار