تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا مهرماه امسال صورت مي‌گيرد؛
بهره‌‌برداري از اردوگاه معتادان خوزستان
استاندار خوزستان گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده، زميني براي احداث اردوگاه معتادان پيش‌بيني شده و اين اردوگاه تا مهرماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، سيد جعفر حجازي در شوراي مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: اعتياد بلاي خانمان‌سوزي است كه همه كشورها به نوعي به آن مبتلا هستند و تنها در ميزان و حجم اين معضل اجتماعي با هم تفاوت دارند.
وي افزود: اقداماتي كه استكبار جهاني در زمينه مصرف مواد مخدر و روانگردها انجام مي‌دهد قطعا جدا از منافع اقتصادي، داراي عقبه سياسي است.
حجازي ادامه داد: استان خوزستان به لحاظ جغرافيايي و نابساماني‌ها از دو راه خشكي و دريايي در معرض اين معضل اجتماعي است. با وجود پايه‌هاي اعتقادي و ديني موجود در كشور ما، هنوز به مصونيت كافي از اين بلاي خانمان سوز نرسيده‌ايم و هنوز از تهديدات آن مصون نيستيم.
وي بر جمع‌آوري معتادان از سطح شهر تاكيد كرد و گفت: اعتياد، سلامت جسمي و رواني امنيت جامعه و فرزندان را تهديد مي‌كند و اين مسئله اهميت كار پيشگيري و درمان را روشن مي‌نمايد.
استاندار خوزستان اظهار داشت: اگر 3 هزار نفر از جمعيت 4.5ميليوني خوزستان معتاد باشند، اين جمعيت 0.7 درصدي آسايش مردم را سلب كرده‌اند.
وي ادامه داد: مصون‌سازي افراد سالم، به‌ويژه جوانان با ارائه آموزش‌هاي همگاني از ديگر اهداف شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان است و در اين زمينه نيز فعاليت‌هاي خوبي، به‌ويژه در كميته فرهنگي در حال انجام است.
نماينده عالي دولت در خوزستان تصريح كرد: خود كنترلي، نتيجه خودآگاهي است و به همين دليل براي پيشگيري از ابتلا به اعتياد بايد آگاهي جامعه افزايش يابد و دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌ها در اين زمينه نقش مهمي بر عهده دارند. در حوزه مواد مخدر، حجم تهديد بسيار فراتر از كارهايي است كه انجام مي‌شود و لازم است تلاش تك‌تك افراد جامعه براي پيشگيري از اعتياد افزايش يابد.
حجازي ادامه داد: حجم تهديد جامعه از سوي موادمخدر بسيار گسترده است و همه اقشار جامعه نيز در معرض خطر قرار دارند. اكنون فعاليت‌هاي گسترده‌اي در حوزه پيشگيري از اعتياد در حال انجام است و تلاش بر اين است كه ميزان شيوع كاهش يابد. براي تحقق اين هدف، نيازمند افزايش آگاهي جامعه و اطلاع‌رساني به جامعه هدف هستيم و با تغيير قانون مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، بستر لازم براي انجام اين كار فراهم شده است.
مقام عالي دولت در خوزستان گفت: تقويت و گسترش برنامه‌ها در بخش پيشگيري از ابتلا به اعتياد از مهم‌ترين محورهايي است كه در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خوزستان پيگيري مي‌شود و همه كميته‌هاي مقابله، پيش‌گيري، درمان و كميته حقوقي اين شورا برنامه‌هاي خوبي را در حال پيگيري دارند.
وي خاطرنشان كرد: بسياري افراد، به‌ويژه جوانان نادانسته و تنها براي لذت مقطعي و يا همراهي با دوستان به مصرف مواد مخدر گرايش مي‌يابند و همين موارد ضرورت اطلاع‌رساني را نشان مي‌دهد.
وي با بيان اين‌كه در حال حاضر مركزي براي اقامت اجباري معتادان در خوزستان وجود ندارد، تاكيد كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده، زميني براي احداث اين اردوگاه پيش‌بيني شده و پيش‌بيني مي‌شود تا 2 ماه آينده اين مركز آماده استفاده شود.
حجازي با بيان اين‌كه اعتياد به مواد مخدر بايد در ذهن جامعه به موضوعي نفرت‌انگيز تبديل شود، عنوان كرد: اكنون بسياري از خانواده‌هايي كه يك عضو معتاد دارند، بسيار تلاش مي‌كنند تا آن فرد را ترك دهند و وجود اين روحيه در ميان خانواده‌ها بسيار مفيد است چرا كه رها كردن فرد معتاد به حال خود، مشكلات را بيشتر مي‌كند.
استاندار خوزستان با بيان اين‌كه حضور افراد معتاد در جرائم بسيار پررنگ است، اظهار كرد: افراد معتاد علاوه بر اين‌كه به جسم و روح خود آسيب مي‌رسانند، افراد خانواده و جامعه را نيز در معرض خطر قرار مي‌دهند.
:
:
:
آخرین اخبار