تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش‌به دنبال کاهش چالش‌ها
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مبانی دینی و هویت ملی نیازمند تلاش بیشتر است، اظهار داشت: آسیب شناسی جهت کاهش چالش ها باید در اولویت قرار گیرد.

محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان استان خوزستان، امروز(1 دی) در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به تحقیقات اخیر در حطیه ثروت ماندگار گفت: نتایج بزرگ تحقیقات اخیر نشادن داده که انسان دانا و فکور، ثروت پایدار و ماندگار است، حال آنکه این سخن در فرهنگ ما حرف تازه ای نیست و حکیم ابوالقاسم فردوسی در حدود یک هزار سال پیش جمله «توانا بود هرکه دانا بود» را بیان کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش محل تربیت و پرورش انسان دانا و فکور است لذا باید برای آشنایی بیشتر فرزندان و دانش آموزان با مبانی دینی و هویت ملی بیشتر تلاش کنیم به نحوی که این مبانی در کنار نمره 20 دانش آموزان مشهود باشد و برا ی رسیدن به این هدف، لازم است آسیب شناسی جهت کاهش چالش ها در اولویت قرار گیرد.

وی به تشریح برنامه های کمیته فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در مانور مبازره با مواد مخدر پرداخت و اضافه کرد: ارائه برنامه های آموزشی کوتاه مدت در شروع کلاس درس، تقویت برنامه های آموزش والدین، تقویت برنامه های آموزش کارکنان اداری و آموزشی، برگزاری برنامه های آموزشی با موضوع مهارت های زندگی جهت دانش آموزان و... از جمله این برنامه هاست.

تقی زاده، تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته و منابع آموزشی، اجرای مسابقات ورزشی بین دانش آموزان در معرض آسیب و همکاری با سازمان ورزش و جوانان در اجرای برنامه ورزشی پیاده روی بزرگ خانوادگی با عنوان جامعه عاری از اعتیاد از دیگر برنامه های پیشنهادی این اداره کل در اجرای مانور مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ کریم پور، جانشین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان، نیز در این نشست وظایف و برنامه های اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان را تشریح کرد و ادامه داد: در کمیته فرهنگی و پیشگیری 28 نفر از دستگاه های استان فعالیت دارند و این مانور با مشارکت آنها از( 28 دی) تا (4 بهمن) برگزار می شود.

مرجع : شبستان
:
:
:
آخرین اخبار