تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۶۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام:
پیام اصلی شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه است
رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی گفت: پیام اصلی شهدا اطاعت جدی و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

داوود فروتن‌زاد شامگاه سه‌شنبه در یادواره شهید فرهنگی جهانگیر شاهموردی و شهدای دانش‌آموز بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: داشتن درک درست از فلسفه شهادت ارتباط مستقیمی با داشتن درک صحیح از فلسفه زندگی دارد و نوع جهان‌بینی و نگاه ما به زندگی نیز ارتباط مستقیمی با برداشت ما از مرگ دارد.

وی افزود: افرادی که گمان می‌کنند برای لذت‌های دنیوی آفریده شده‌اند نمی‌توانند از شهادت استقبال کنند و مرگ برای آنان وحشتناک است ولی در مقابل افرادی که دنیا را مزرعه آخرت می‌دانند، می‌توانند مفهوم شهادت را به خوبی درک کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی جایگاه شهدا را جایگاهی رفیع و والا خواند و اظهار داشت: شهدا با ایثار گرانقدرترین هدیه خداوندی، شرایطی را به وجود آوردند که امروز در اوج قدرت باشیم و با اقتدار حرکت کنیم.

فروتن‌زاد متذکر شد: عزت و عظمت امروز ایران اسلامی در جهان مرهون جانفشانی و ایثارگری‌های شهداست که می‌طلبد راه آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا آنها از ما راضی باشند.

وی تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود روح تازه‌ای در جامعه دمیدند به طوری که می‌بینیم هر کجا که نام شهید و فرهنگ شهادت وجود دارد آن محله و شهر زنده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی دفاع از اسلام را مهم‌ترین وصیت شهدا عنوان کرد و ابراز داشت: پیام اصلی شهدا اطاعت جدی و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

فروتن‌زاد تأکید کرد: شهدا سرمایه‌های بزرگ کشور هستند و باید با قدم برداشتن در راه صحیح به پیام شهدا عمل کنیم.

وی متذکر شد: اگر شهدا ایثار نمی‌کردند و خانواده‌های آنها استقامت نداشتند فضای امن و سالم کنونی هرگز به دست نمی‌آمد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی افزود: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است که ما مدیون این دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها هستیم.

فروتن‌زاد اضافه کرد: برپایی اینگونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا موجب ترویج آرمان‌های آنان در بین نسل جوان می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی تصریح کرد: تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن، در همه عرصه‌های زندگی لازم و ضروری است.

فروتن‌زاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شهادت پیروز شده، با شهادت به پیش رفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته و تنها راه ادامه آن، ترویج این فرهنگ است، گفت: هر یک از شهدای دفاع مقدس بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع و پشتیبانی از کیان و شرف ملت ایران از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه ایثارگران درس خوبی از عاشورا فرا گرفته بودند،‌ ادامه داد: ایثارگران راه عاشورایی را در دوران دفاع مقدس طی کرده و مروج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی اظهار داشت: خانواده معظم شهدا از صبر و استقامتی بزرگ برخوردار هستند و در قبال تقدیم فرزندان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب هیچ توقعی ندارند.

فروتن‌زاد تأکید کرد: روحیه صبر، استقامت و ایثار در میان خانواده معظم شاهد وجود دارد و تا این فرهنگ شهادت‌طلبی و ترجیح عزت اسلام به عزت خود در جامعه وجود دارد انقلاب اسلامی آسیبی نمی‌بیند.

وی ادامه داد: علت اینکه انقلاب اسلامی در طی سه دهه گذشته از آسیب‌ها در امان بوده است، این روحیه ایثار و فداکاری برای اسلام و انقلاب بوده است و امروز نیز این روحیه در جامعه و در میان جوانان وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی گفت: خانواده معظم شاهد همانند فرزندان خود مدافع اسلام و انقلاب هستند و باید از این بزگواران درس ایثار و فداکاری آموخت.

فروتن‌زاد خاطرنشان کرد: تداوم فرهنگ ایثار و شهادت جامعه اسلامی را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها محافظت می‌کند.

وی بر ترویج فرهنگ شهادت طلبی تأکید کرد و بیان داشت: باید جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی افزود: فرهنگ شهادت‌طلبی به معنای داشتن باور اعتقادی به خدا و معاد، اعتقاد راسخ بر درستی و بر حق بودن راه اسلام ناب محمدی (ص)،‌ ایستادگی در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

فروتن‌زاد در پایان اضافه کرد: ولایت فقیه، داشتن روحیه شهادت طلبی و اتحاد مردم سه عامل مهم شکست‌ناپذیری ملت ایران است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار