تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۸۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاشت 10 فرش گل در مناطق اهواز
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از کاشت 10 فرش گل کوچک در مناطق مختلف شهر اهواز برای عید نوروز خبر داد.

بابک محمدی با اشاره به  اقدامات کوتاه مدت در حوزه گل کاری، توسعه فضای سبز و احداث پارک در مناطق مختلف شهرداری اهواز براي نوروز 93، اظهار کرد: یکی از این اقدامات ایجاد فرش‌های گل و گل کاری آیلندهاست که توسط شهرداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین برای گل‌کاری میادین و معابر برنامه‌ریزی شده و از انواع گل های فصلی در این طرح استفاده شده است. از دیگر اقدامات، رفع نیازمندی پارک‌ها در بحث سرویس‌های بهداشتی، تامین روشنایی و رنگ‌آمیزی آب‌نماها است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز به شرايط خیابان نادري و ضرورت زیباسازی در این خیابان اشاره کرد و گفت: در جهت زیباسازی خیابان نادري (سلمان فارسی)، نصب گلدان‌های سنگی در سر خیابان‌های منتهی به خیابان اصلي در دستور کار قرار دارد. همچنین در وسط خیابان نمادی در قالب طرح فانوس نصب خواهد شد.

محمدی در ادامه به گل‌کاری حجمی در سطح شهر و میادین مختلف اشاره کرد و افزود: در برخی میادین و معابر با نصب اشکال حجمی، اقدام به گل‌کاری شده است. همچنین با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه فضای سبز در شهر اهواز، ایجاد حداقل سه پارک در هر منطقه از شهرداری باید پیش‌بینی شود و كه باید بر اساس نیاز منطقه و اهالی آن مورد بررسی قرار بگیرد. البته در بحث توسعه فضای سبز، تکمیل کمربند سبز اهواز در اولویت‌های نخست قرار دارد.

وی در خصوص کمربند سبز اهواز گفت: تاکنون حدود 700 هکتار از کمربند سبز اهواز توسط شهرداری اهواز ایجاد شده است و برای سال 93 ایجاد و حدود 3 هزار هکتار از آن پیش‌بینی شده است اما برای تسهیل کار باید بحث تملک اراضی در مسیر کمربند سبز به خوبی انجام شود تا کار طبق برنامه‌ریزی پیش رود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و توسعه فضای سبز شهرداری اهواز اظهار کرد: در جهت توسعه فضای سبز، کاشت يك‌هزار اصله نهال در هر منطقه انجام مي‌شود، همچنين برای بهسازی و نوسازی پارک شهروند که حدود 300 هکتار وسعت دارد، هماهنگی لازم با بخش خصوصی در حال انجام است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار