تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سومین جشنواره عکس شهر و شهروند به صورت ملی برگزار می‌شود
سومین جشنواره عکس شهر و شهروند از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهردار اهواز به صورت ملی برگزار می‌شود.

امیر آهن‌جان، سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، در این خصوص گفت: پس از برگزاری موفق دو دوره جشنواره عکس (شهر و شهروند) در کلانشهر اهواز شهرداری اهواز در نظر دارد که سومین دوره این رخداد دو سالانه را با نگاهی مستند و هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز انعکاس جلوه‌های بصری شهری و پایه‌سازی مفهوم شهر و شهروندی به صورت ملی برگزار كند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت ملی بايد آثار عکاسی خود را با موضوعات فضای شهری (زیباسازی،مبلمان شهری و...)، آلودگی هوا و آب (گرد و غبار، آلاینده های صنعتی و ...)، فرهنگ شهرنشینی (آپارتمان نشینی، نگهداری از اموال عمومی و ...) آیین‌های دینی و ملی (راهپیمایی، سوگواری ایام محرم و ...)، ورزش و تفریحات سالم (بازی‌های محلی، نشاط و شادابی و ...)، معماری و شهرسازی (بافت فرسوده، توسعه و آبادانی و...)، حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی، ترافیک و ...)، خدمات شهری (جمع‌آوری و بازیافت زباله، خدمات ایمنی و ...) و نمادهای شهری به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

آهن‌جان بيان كرد: این جشنواره در بخش‌های شهر و شهروند و اهواز در قاب برگزار می‌شود. همچنین در بخشی جداگانه عکس‌هایی که به وسیله تلفن همراه گرفته شده باشد نیز مورد داوری قرار گرفته و به بهترین آثار جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

او در خصوص مقررات شرکت در سومین جشنواره عکس شهر و شهروند گفت: آثار ارسالی به جشنواره بايد مرتبط با موضوعات تعیین شده در هر بخش باشد. جشنواره در سه بخش مجزا برگزار می‌شود و در هر بخش به طور جداگانه لوح تقدیر و تندیس و جایزه نقدی اهداء خواهد شد. همچنین هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر با یک مجموعه هفت عکسی و یا هفت تک عكس در جشنواره شرکت نماید و عکس‌های منتخب دوره‌های گذشته جشنواره عکس شهر و شهروند در این دوره مورد پذیرش نیستند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری افزود: آثار ارسال شده توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت معنوی آثار است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت کننده است. همچنین سایر مقررات شرکت در جشنواره در فراخوان ذکر شده است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 اردیبهشت 1393 آثار خود را از طریق آدرس پستی 6133833159 ارسال كنند و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره واقع در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی تحویل دهند.

آهن‌جان گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.shahrvandfestival.ir مراجعه كنند.
:
:
:
آخرین اخبار