تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبير تاكيد كرد:
ضرورت تقويت هويت استاني ميان‌مردم خوزستان
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان با اشاره به مسايل فرهنگي و اجتماعي موجود در سطح استان و ضرورت بررسي اين مسايل گفت: بحث هویت استانی که مطرح می‌شود می‌بینیم که حتی هویت شهرستانی هم در استان ما دچار مشکل است. باید تلاش کنیم تا مردم این هویت را در سطح استان پیدا کنند، چرا که این هویت به هویت ملی وابسته است.

فرج‌اله خبير در كارگروه فرهنگي اجتماعي استان خوزستان كه امروز در استانداري برگزار شد، اظهار کرد: تمامي جلسه‌هاي کارگروه‌ها و شوراها در استانداری تقویت شده و برنامه‌ها به ادارات و سازمان‌ها و نهادها ارسال شده است.

وی افزود: ما محتاج به ارزیابی هستیم و باید ببینیم در سالی که گذشت و جلساتی که برگزار شد چه کارهایی صورت گرفته است. آمده‌ایم که کار کنیم و اگر واقعا نتیجه مثبتی از جلسات و وظایف کارگروه حاصل نشود، همه مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

خبیر بیان کرد: کارگروه‌هایی مانند کارگروه اجتماعی و فرهنگی بیشتر به مسايل کیفی می‌پردازند و با سایر کارگروه‌ها تفاوت دارند؛ در همين راستا و در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، مسئولیت ما سنگین‌تر است.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان توضیح داد: هر کدام از ما شرح وظایفی دارد که باید انجام شود ولی وقتی وارد کارگروه می‌شویم باید در حیطه شرح وظایف کارگروه عمل کنیم. چندین مساله به عنوان شرح وظیفه هر کارگروه تعیین شده است و آن چیزی که در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی مطرح می شود، مسايل مشکلات و نیازهای اقشار مختلف در ابعاد اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در بهبود شاخص‌های زیربنايي است.

وی گفت: همچنین به بحث مربوط به کانون‌های آسیب‌پذیر اجتماعی و ارايه راهکارهای مناسب جهت بهبود شاخص‌های مرتبط به ویژه شاخص‌های زیر میانگین کشوری باید بسيار توجه و برای ارتقا شاخص‌های زیر حدنصاب کشوری تلاش شود.

خبير ادامه داد: کاهش آثار آسيب‌هاي اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، سرقت و فرار از خانه بر اقشار آسیب‌پذیر، هماهنگی بین نهادهای متولی امور فرهنگی در استان، بازیابی هویت و ارتقا خودباوری در نسل جوان، تحکیم بنیاد نهاد خانواده و ارتقا شاخص‌های فرهنگی استان از جمله مسايلی هستند که بر عهده کارگروه‌ها می‌باشند.

وي افزود: اگر همه اعضای کارگروه مشارکت فعالی در کارگروه نداشته باشند، نتیجه لازم کسب نخواهد شد. کارگروهی می‌تواند به نتیجه برسد كه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های علمی استان نیز در این جهت به نحو مطلوب استفاده كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار