تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۴۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معتادان‌بهبوديافته‌باچه‌مشكلاتي‌دست‌به‌گريبانند؟
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: يك هزار و 634 نفر معتاد بهبود یافته در استان خوزستان متقاضی اشتغال هستند.

غلامرضا صدیق‌راد در شوراي مبارزه با مواد مخدر که امروز (25 خردادماه) برگزار شد، عنوان کرد: تاکنون اقدامات قابل توجهی در بحث اشتغال معتادان بهبود یافته انجام نشده است و باید راهکارهایی در این زمینه ارائه شود.

وی افزود: 950 معتاد بهبود یافته برای مسکن به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شده‌اند اما به دلیل مشکل سهم آورده تاکنون نتوانسته‌اند صاحب خانه شوند.

همچنین نصراله دهقانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این جلسه اظهار کرد: در طول 8 سال گذشته همه طرح‌های مسکن کشور به سوی اجرای مسکن مهر حرکت کرد و سایر طرح‌ها متوقف شد.

وی افزود: در حال حاضر دو شهر جدید در اهواز احداث شده که می‌توان از این طریق به هر تعداد معتادان بهبود یافته مسکن داده شود. در دیگر شهرستان‌ها نیز به دلیل محدودیت مسکن این افراد باید از سوی سازمانی به ما معرفی شوند تا مسکن به آنان اختصاص یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بيان اين كه سهم آورده هر واحد مسکن حداقل 20 میلیون تومان است، تصریح کرد: خرمشهر، آبادان و بندر امام، مسکن بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارند.

نظری، معاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان نيز در اين جلسه گفت: تاکنون 27 هزار نفر به مراکز بهبودی مراجعه کرده‌اند که 17 هزار نفر متقاضی اشتغال و مسکن بوده‌اند. همچنین 111 نفر از این افراد موفق به اخذ تسهیلات 5 تا 10 میلیون تومان شده‌اند.

نظری بیان کرد: 308 نفر از معتادان بهبود یافته تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 154 نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: عمده مشکلات معتادان بهبود یافته در به‌کارگیری اشتغال، عدم اعتماد جامعه و کار فرمایان به این افراد به دلیل سوءپیشینه است و ما نمی‌توانیم کارفرمای بخش خصوصی را ملزم به استخدام این افراد کنیم.

معاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: متاسفانه سال گذشته تنها 1.5 درصد تسهیلات در بخش مشاغل خانگی پرداخت شد و از آنجایی که بهبودیافتگان بیشتر به مشاغل خانگی گرایش دارند، موفق به اخذ تسهیلات نشدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار