تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۵۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های هفته مبارزه‌با موادمخدر در اندیمشک
رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر 10 برنامه فرهنگی و آموزشی توسط این اداره در این شهرستان اجرا می‌شود.

بهمن رشنو امروز اظهار کرد: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری و نهادهای متولی این امر، برنامه‌های متنوع و متعددی  از سوی این اداره در سطح شهرستان در جهت آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص این پدیده شوم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک اضافه کرد: همچنین مواد مخدر زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است و بدین ترتیب مواد مخدر سلامت جامعه را نیز به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که از سوی این اداره در این هفته در سطح شهرستان اجرا می‌شود تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری چهار مرکز اقامتی ترک اعتیاد، برگزاری مسابقات ورزشی فوتبال و والیبال، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد با همکاری موسسه‌های مردم نهاد و ویزیت رایگان معتادان در سه مرکز دارویی به مدت دو روز از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته در شهرستان اجرا خواهد شد.

رشنو خاطرنشان کرد: نصب بنر و پارچه نوشته‌هایی با موضوع مبارزه با مواد مخدر و خطرات آن در سطح شهر و ارسال پیامک‌های آموزشی برای شهروندان از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان است.

وی عنوان کرد: همچنین آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه‌ها، روحانیون و به ویژه ائمه جماعات مساجد در این خصوص بسیار تاثیرگذار و اثربخش است.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک در پایان بیان کرد: برای بالا بردن سطح آگاهی مردم و خانواده‌ها در این زمینه و  همچنین جلوگیری، مقابله و پیشگیری از این پدیده خانمان‌سوز باید همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی با هماهنگی، همدلی و برنامه ریزی منسجم بیش از پیش وارد عمل شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار