تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز ترک اعتیاد نیروی انتظامی خوزستان راه اندازی می شود
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در خوزستان از جمله اقدامات مهم حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است که در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ علی شوهانی اظهار کرد: در زمینه اقدامات سلبی، طرح های مهمی چون کنترل محورهای مواصلاتی، ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر و شناسایی عناصر اصلی به صورت ماهانه و مستمر در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی با بیان این که اجرای این طرح ها تا پایان سال ادامه دارد، افزود: در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش کشف در حوزه مبارزه با مواد مخدر بودیم که این امر با مشارکت مردم امکان پذیر شد و در اقدامات خود به نتیجه نخواهیم رسید مگر این که با مردم تعامل تنگاتنگی داشته باشیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان عنوان کرد: پلیس هم در بحث پیشگیری و هم مقابله ای، در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی را نیز در دستور کار خود قرار داده است؛ در این زمینه در سال 93 تلاش می شود که با مشارکت مردم استان، در جهت آماده سازی خانواده ها، جوانان و نوجوانان برای آگاهی بخشی در زمینه مضرات سوء مصرف مواد، اقدام کند.

شوهانی در ادامه به ساخت مرکز ترک اعتیاد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: طبق پروتکل تنظیم شده با دستور مرجع قضایی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛ ایجاد مراکز ترک اعتیاد ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری افراد معتاد با تشکیل گروه غربالگری، دردستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برابر ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر؛ افراد متهاجر، خانواده آزار و افرادی که جامعه و خانواده از دست آنها آسایش کامل ندارند و همچنین مطابق ماده 15 ترک اعتیاد، افرادی که داوطلبانه اقدام به ترک نکرده اند، باید در مراکز ترک اعتیاد ماده 16 نگهداری و اقدام به ترک اعتیاد اجباری کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: این مرکز حدود یک سال است که در بیمارستان سلامت اهواز ایجاد شده است و حدود 90 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون آماده تجهیز و تکمیل نهایی است.

شوهانی اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حال پیگیری تکمیل ساختمان این مرکز است اما بی شک این امر به دلیل تجهیز مهندسی و تهیه تجهیزات مرکز، زمان بر خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار