تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگذاری ساخت خوابگاه‌های دانشجويی خوزستان به سازمان مسكن
استاندار خوزستان از واگذاري مسئوليت ساخت خوابگاه‌هاي دانشگاه‌ها به سازمان مسكن و شهرسازي خبر داد.

به گزارش فارس از اهواز، سيد جعفر حجازي در شوراي راهبردي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان با اشاره به مصوبه هيئت وزيران و مفاد قانوني مربوط به اين موضوع اظهار داشت: اگرچه اين مصوبه سال‌هاي مسكوت مانده اما اين قانون نقض نشده و از امسال در خوزستان ساخت خوابگاه‌هاي دانشجويي به مسكن وشهرسازي سپرده مي‌شود.
وي از سازمان مسكن و شهرسازي درخواست كرد با انتشار فراخوان، انبوه سازان علاقمند به مشاركت در اين طرح را شناسايي كند و مكانيزمي براي اين منظور تعريف نمايد.
نماينده عالي دولت در خوزستان افزود: پس از شناسايي انبوه سازان فعال، از مديران بانك‌هاي استان دعوت مي‌شود تا در جلسه‌اي مشترك شركت كنند و نحوه ارائه تسهيلات بانكي براي ساخت خوابگاه‌ها مشخص شود و نهايتا تفاهمنامه سه جانبه‌اي ميان دانشگاه‌ها، بانك و سازمان مسكن و شهرسازي منعقد گردد.
حجازي تاكيد كرد: روساي دانشگاه‌ها ظرف 10 آينده آمار مورد نياز خوابگاه را به تفكيك در شهرستان‌ها و نيز سرانه فضاي خوابگاهي موجود را در اختيار سازمان مسكن وشهرسازي قرار دهند و مسكن و شهرسازي نيز بررسي كند در چه شهرستان‌هايي زمين براي خوابگاه دارد.
وي همچنين درباره آگهي استخدام نيروي انساني شركت نفت كه اخيرا منتشر شده گفت: بايد روساي دانشگاه‌هاي استان تحقيق كنند و تعداد فارغ التحصيلان رشته‌هاي مرتبط با صنعت نفت و مورد درخواست در اين آگهي را طي چهار سال اخير تا فردا به اداره آمار استانداري اعلام كنند چرا كه اين ذهنيت در مركز وجود دارد كه تعداد فارغ التحصيلان دانشگاهي مرتبط با رشته‌هاي نفت در خوزستان بسيار كم است و براي جبران آن مي‌توانند نيروي غيربومي از طريق اين آزمون استخدام كنند.
استاندار خوزستان با اشاره به اينكه در حال حاضر رتبه قبولي استان در كنكور سراسري، بيست و هفتم كشوري است، تصريح كرد: اين درحالي است كه ميزان قبولي دانش‌آموزان ما در دانشگاه‌هاي دولتي طي سال‌هاي اخير از 22 درصد به 34 درصد افزايش يافته و بايد دليل اين تناقض و پايين بودن رتبه خوزستان در كنكور مشخص شود كه به همين منظور رئيس جمهور دستور بررسي موضوع را به طور فوري به وزير علوم داده است.
حجازي همچنين اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌هاي نفت و علوم و فنون دريايي خرمشهر بومي گزيني ندارند و اين مسئله موجب شده است كه بيشتر دانشجويان آن‌ها از استان‌هاي ديگر باشند و مسئله بومي گزيني در اين دانشگاه‌ها بايد لحاظ شود.
در همين حال، رئيس سازمان مسكن وشهرسازي خوزستان درباره واگذاري ساخت خوابگاه‌ها به اين سازمان گفت: تاكنون در هيچ جاي كشور سازمان مسكن و شهرسازي متولي ساخت خوابگاه‌هاي دانشجويي نبوده و تجربه‌اي در اين زمينه وجود ندارد.
نصرالله دهقان در عين حال با اذعان به وجود قانون در اين زمينه، خاطرنشان كرد: اگر اعتبارات دولتي براي ساخت خوابگاه در اختيار مسكن وشهرسازي به عنوان مجري طرح قرار گيرد مشكلي وجودندارد اما اگر بحث تسهيلات بانكي مطرح است، ما به عنوان دولت نمي‌توانيم مجري هزينه كرد تسهيلات بانكي باشيم و بايد بخش خصوصي وارد قضيه شود.
وي در عين حال به روساي دانشگاه‌ها پيشنهاد داد نياز‌ها و ضرورت‌ها واولويت‌هاي خود را براي خوابگاه مشخص و اعلام كنند تا بتوان براي ساخت خوابگاه در آن‌ها برنامه‌ريزي كرد.
:
:
:
آخرین اخبار