هورالعظیم، تالابی که گویا از پساب کشاورزی و فاضلاب جان می‌گیرد

انتظار می‌رفت پس از سیلاب اخیر خوزستان، هورالعظیم پر از آب شود، اما چرا از حجم این تالاب کاسته شده است؟
مسؤولان خوزستانی برای جلوگیری از نابه‌سامانی قیمت‌ها چه کردند؟

مسؤولان خوزستانی برای جلوگیری از نابه‌سامانی قیمت‌ها چه کردند؟

شهروندان خوزستانی پس از سهمیه‌بندی بنزین مانند سایر شهرهای کشور در جستجوی مرهمی از زبان مسؤولین بودند که خبر از کنترل قیمت‌ها و افزایش نظارت‌ها را می داد. خبرنگار فارس در این گزارش به رویکرد مسؤولین خوزستانی در مواجهه با این بحران و کنترل قیمت‌ها پرداخته است.
نفس تنگ آبادان در زیر بار انبوه زباله ها

نفس تنگ آبادان در زیر بار انبوه زباله ها

این روزها احوال شهر آبادان رضایت بخش نیست چرا که این شهر با انباشت زباله هایی که در کوچه و خیابان‌های شهر تلنبار و یا پراکنده شده، مواجه است و با هر وزش باد، نفسش تنگ می شود.
کاهش تدریجی اعتبارات مقابله با ریزگردهای خوزستان

کاهش تدریجی اعتبارات مقابله با ریزگردهای خوزستان

با وجود اینکه خوزستان نزدیک به دو دهه است که از مشکل ریزگردها رنج می‌برد اما در بودجه امسال تنها 30 درصد از اعتبارات مقابله با ریزگرد در سال گذشته را به استان اختصاص دادند.
ردپای محرومیت در کوچه‌های روستای ضحاک

ردپای محرومیت در کوچه‌های روستای ضحاک

کافی است سری به روستای ضحاک بزنید تا ردپای محرومیت را در کوچه‌های آن به تماشا بنشینید، کمبودآب، نبود انشعابات گاز، بیکاری و جاده‌ای که بر آن باید با خطر مرگ دست‌وپنجه نرم کنید تنها بخشی از بار مشکلاتی است که مردمان این روستا سال‌ها است به دوش کشیده و دم برنیاورده‌اند.

ازدواج ساده یا لاکچری؟

" بودن یا نبودن" یکی از تاثیرگذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان است که از پرده سوم یکی از نمایشنامه‌های مطرح ویلیام شکسپیر برداشت شده است؛ در روزگار ما نیز که چشم‌ها از هم‌چشمی گذشته و بعضا تا فراچشمی پیش رفته‌اند شهر‌ها پر از هملت‌ها و اوفلیاهایی شده است که بر سر دوراهی ازدواج ساده یا لاکچری از ابتلا به مسئله بودن یا نبودن رنج می‌برند.

خطر سیل بیخ گوش خوزستان است

اگرچه اهمیت بحث و بررسی تأثیر لایروبی رودخانه‌ها بر سیلاب خوزستان بر کسی پوشیده نیست اما در شرایطی که به روزهای بارندگی در خوزستان رسیدیم مشاهده اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

چرخیدن چند ساعته چرخ‌های ویلچر برای رسیدن به راهپیمایی

پای صحبتشان که نشستم متوجه شدم سحر نزده از مرکز توانبخشی ضایعات نخاعی امام خمینی (ره) تا به میدان شهدا را با چرخیدن چرخ‌های ویلچرشان آمده‌اند تا علی‌رغم نقص عضوی که یادگار جنگ بود اینبارنیز از سهم میدانِ راهپیمایی این روز بزرگ بی‌نصیب نمانند.
دبه‌های آب روی شانه‌های دانش‌آموزان روستای سودان

دبه‌های آب روی شانه‌های دانش‌آموزان روستای سودان

مهندسی آب در استان ما بالغ بر 30 کیلومتر آب رودخانه را در نزدیکی تاسیسات نفت پمپاژ می‌کند اما وارد خانه‌های مردم نمی‌کند تا اهالی روستای سودان از توابع غیزانیه 2 کیلومتر راه را برای پُر کردن دبه‌های خود ازحوضچه‌های نفت پیاده بروند.

طراوت باران با طعم تنگی نفس

قبلی۶بعدی