کد خبر: ۱۱۸۶۲۷
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
باران‌ ۵۱ میلیارد ریال به اراضی اندیمشک خسارت زد
شدت بارش باران در دو روز گذشته بیش از ۵۱ میلیارد ریال به اراضی شهری و روستایی کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرده است
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: شدت بارش باران در دو روز گذشته بیش از ۵۱ میلیارد ریال به اراضی شهری و روستایی کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی استان در دو روز گذشته و در بخش‌های مختلف شهری و روستایی شمال استان خوزستان بیش از 40 میلی متر باران باریده است.

محمد جعفر آفرین اظهار داشت:  شدت بارش باران در دو روز گذشته، بیش از 51 میلیارد ریال به اراضی شهری و روستایی کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرده است.

وی افزود: سیل و طوفان شب گذشته به بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهری و روستایی  اندیمشک در بخش تولید گندم دیم و آبی خسارت 50 تا 70 درصدی وارد کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: اراضی کشاورزی خسارت دیده، جزو بهترین اراضی قابل کشت در شهرستان اندیمشک بوده و کشاورزانی که در این حادثه‌ها دچار خسارت شده‌اند با در دست داشتن به بیمه نامه به دفتر صندوق بیمه محصولات زراعی برای تعیین و پرداخت خسارت مراجعه کنند.

وی گفت:  امسال بیش از  2200 هکتار کلزا و بیش از 13000 هزارهکتار گندم آبی و 2 هزار هکتار گندم دیم در بخش‌های شهری و روستایی اندیمشک به تولید محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

علی کرمی نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی این چند روز اخیر به اراضی دیم شهرستان در بخش‌های شهری و روستایی خسارت‌های جدی وارد کرده است که کارشناسان جهاد کشاورزی دزفول به برسی میزان خسارت خواهند پرداخت.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول افزود: خسارت‌های کشاورزان پس از برسی کارشناسان و تعیین میزان آن به کشاورزان پرداخت و ضرر و زیان حاصل از بارندگی به نحوی مطلوب جبران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پس از بارندگی‌های دو روز اخیر مسیر روستای آبدیفه و روستای ماشکار و  روستای نمونه گردشگری پامنارز  و دهستان احمد فداله توابع دزفول و به دلیل آب گرفتگی به حالت نیمه مسدود درآمده و عبور و مرور اهالی منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

بیش ترین میزان باران بارش اخیر نیز در شهر حسنیه از توابع شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان به ثبت رسیده است.

  هم چنین طبق اعلام شهرداری اهواز از بیش از 20 نقطه در این شهر بر اثر بارندگی های شدید این چند روز اخیر دچار آب گرفتگی شده اند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان، این سامانه باران از انتهای شب سه شنبه از آسمان استان خارج و پس از آن سامانه گرد و غبار وارد استان می شود و موج جدید باران نیز از ابتدای هفته آینده در استان  آغاز خواهد شد.

در 24 ساعت گذشته دهدز با 6 درجه و آبادان با 31 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش شدند که تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 26 و 13 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.