کد خبر: ۲۹۲۰۴۹
تاریخ انتشار:۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
پیش بینی استقرار ۱۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زائران اربعین شلمچه
 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه ثابت در مسیر زائران اربعین حسینی در جنوب غرب خوزستان تا گذرگاه اربعین شلمچه پیش بینی شد.

 اسماعیل ویسی روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی اظهار کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
ویسی گفت: نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیازها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
در ادامه‌، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیازها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.

 در اربعین سال گذشته ۹۱هزار و ۵۸۴ زائر در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی حاج قاسم سلیمانی در شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.