کد خبر: ۲۹۲۰۵۷
تاریخ انتشار:۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز _ خرمشهر
 
آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز _ خرمشهر

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز _ خرمشهر در ابتدای سال جاری خبر داد.

رحمان بهرامی  با اشاره به اینکه ساخت راه‌های اصلی و شریانی استان یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است، اظهارکرد: محور اهواز _ خرمشهر به دلیل‌ تردد زوار اربعین، کاروان‌های راهیان نور و همچنین ترانزیت کالا به کشور عراق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در ابتدای سال جاری احداث باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر آغاز شده است که ۴ کیلومتر اول این محور تا اربعین ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک می‌رود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطر نشان کرد: همچنین باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز نیز در دست اقدام است که انتظار می‌رود ۹ کیلومتر آن تا اربعین ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک برود.

بهرامی گفت: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر از آن در دست اجرا است. اجرای این طرح قدم مثبتی برای تردد زوار اربعین حسینی، کاروان‌های راهیان نور و کارکنان کشت و صنعت‌های نیشکر موجود در منطقه است.