کد خبر: ۲۹۲۶۰۰
تاریخ انتشار:۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
امام جمعه آبادان: ترخیص کالای ملوانی در آبادان در کمترین زمان انجام شود

  امام جمعه آبادان گفت: متاسفانه ترخیص کالای ملوانی در بنادر آبادان با سنگ اندازی روبرو است که باید در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه آبادان در مصلای این شهر اظهار کرد: متاسفانه ترخیص اجناس ملوانی در آبادان به سختی انجام می‌شود و بدلیل سخت گیری‌های غیر ضروری لنج‌های تجاری کنار بندر پهلو گرفته‌اند و ممکن است با هر اتفاق یا حادثه این اجناس از بین بروند.
وی افزود: بنادر مشابهی در خوزستان وجود دارد که براحتی اجناس را ترخیص می‌کنند در صورتی که بندر آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند است و نباید کالا معطل شود.

خطیب جمعه آبادان گفت: متاسفانه بدلیل سنگ‌اندازی و کاغذبازی‌های اداری، کاسبان در ایام نوروز اجناس را از دیگر شهرها وارد این شهر کردند و در منطقه آزاد اروند به فروش رساندند.
وی افزود: افرادی که در این خصوص مسئولیت دارند سنگ اندازی نکنند و مانع رونق شهر نشوند.

حجت الاسلام غبیشاوی با تبریک هفته معلم گفت: معلمان اربابان تعلیم و تربیت هستند و نخبگان و جامعه روحانیت باید در حوزه تربیت کمک کنند.

فرهنگ غرب در حال فروپاشی است

خطیب جمعه آبادان با محکوم کردن برخورد پلیس با دانشجویان در غرب گفت: دانشجویانی که در غرب و آمریکا معترض به نسل کشی هستند را شکنجه می‌کنند آن هم در خود دانشگاه که ورود پلیس ممنوع است.
وی افزود: موضوع آزادی و شعار حقوق بشر ابزاری است که کشورهای مستکبر به سر دیگر کشورها می‌کوبند، اینها شعارهایی هستند که می‌خواهند با استفاده از آن به اهداف خود برسند.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه فرهنگ غرب در حال فروپاشی است، اظهارکرد: فرهنگ اسلامی در غرب در حال رشد است چراکه دانشگاه‌های آمریکا با سرمایه صهیونیستی‌ برپا شده‌اند ولی اکنون فرهنگ دین و انقلاب در این دانشگاه‌ها جاری است.

مجوز فعالیت تولیدی در کمتربن زمان صادر شود

امام جمعه آبادان خواستار رفع مشکلات اقتصادی در کشور شد و گفت: همانطور که وعده صادق دشمنان را محکوم کرد در حوزه اقتصاد هم باید به هدف برسیم.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه تولید در کشور افزود: ارائه مجوزها باید در کمترین زمان ممکن انجام شود.

حجت الاسلام غبیشاوی اظهارکرد: انتظار از دولت انقلابی و مردمی انجام قدامات انقلابی است تا با رونق تولید شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.