تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظامی اسرائیلی همرزمانش را به رگبار بست
تلویزیون اسرائیل می‌گوید یکی از نظامیان اسرائیلی بعد از خروج از نوار غزه دچار حملات اضطرابی می‌شود و به همرزمانش شلیک می‌کند.

نظامی اسرائیلی همرزمانش را به رگبار بست

  سیزدهم آذر ماه تلویزیون رژیم اسرائیل (کان) با انتشار گزارشی خبر داد که ۲۰۰۰ نظامی این رژیم بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» برای دریافت کمک‌های روانپزشکی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

کان نوشته بود که حدود ۲۰۰۰ نظامی طی جنگ از تاریخ هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) برای دریافت کمک‌های روانپزشکی اعلام نیاز کردند که ۲۰۰ نفر آن‌ها در ۳ هفته اول این درخواست را ارائه کرده‌ بودند.

بعد از گذشت بیش از ۲۰ روز از انتشار این گزارش، تلویزیون اسرائیل، امروز (چهارشنبه)، در گزارشی دیگر می‌گوید که یک نیروهای یگان چتربازان ارتش اسرائیل اخیرا و بعد از خروج از غزه در خواب کابوس می‌بیند و اتاقی را که در آن حضور داشته گلوله‌باران می‌کند.

در جزئیات این گزارش که کان آن را منتشر کرده، اشاره شده است که این نظامی به همراه چند تن دیگر از همراهانش بعد از خروج از نوار غزه برای استراحت به روستایی در شهرک عسقلان رفته بوده که تیراندازی او همراهانش را نیز مجروح می‌کند.

با این حال، تلویزیون اسرائیل ادعا می‌کند که جراحات وارده به دیگر نظامیان در این حادثه سطحی بوده و در این رویداد به آن‌ها ترکش اصابت کرده است.

کان به نقل از یک منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نکرده، می‌گوید این نظامی به نظر می‌رسه مبتلا به عارضه‌هایی بوده که در جنگ غزه تشدید شده است، ازاین‌رو او به مراکز درمانی ذیربط در ارتش اسرائیل تحویل داده شده تا علت اصلی این مسئله کشف شود.

ارتش اسرائیل نیز به این مسئله واکنش نشان داده و با اعلام‌ جزئیاتی اندک اعلام کرده: «به دلایلی که مربوط به حریم خصوصی افراد می‌شود، ما نمی‌توانیم پیرامون وضعیت این سرباز توضیحات بیشتری ارائه کنیم و خواستار احترام به حریم خصوصی او هستیم».

نیروهای اسرائیلی چند هفته‌ای است که برای یافتن اسرا وارد نوار غزه شده‌اند، اما بعد از گذشت چند هفته از حضور این نیروها در غزه، ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته در تقابل با نیروهای مقاومت فلسطین اسرایش را آزاد کند.

«کتائب القسام» شاخه نظامی حماس همواره در بیانیه‌های متعدد اعلام کرده است که نیروهای مقاومت فلسطین در کمین‌های متعدد نظامیان اسرائیلی را غافلگیر کرده‌اند و ده‌ها نفر از این نیروها را از پا درآورده و تعداد زیادی را مجروح کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» اخیرا در گزارشی فاش کرد که آمار ارتش رژیم صهیونیستی درباره مجروحان نظامی این رژیم با آمار اعلام‌شده از سوی بیمارستان‌ها همخوانی ندارد و آمار ثبت‌شده در بیمارستان‌ها بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام کرده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار