تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۲۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جام تختی فرصت مناسبی برای درخشش کشتی‌گیران جوان بود

  رییس هیات کشتی خوزستان با اشاره به عملکرد درخشان فرنگی کاران استان در رقابت های جام تختی گفت: جام تختی فرصت مناسبی برای درخشش کشتی گیران جوان کشور بود.

رمضان جمالپور ضمن تقدیر از تمامی عوامل برگزار کننده مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز اظهار کرد: این رقابت ها در سطح کیفی خوبی برگزار و در برخی از اوزان شاهد رقابت حساسی بین کشتی گیران بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رقابت‌های جام تختی آخرین چرخه انتخابی تیم میلی برای حضور در رقابت‌های جهانی و آسیایی بود، کشتی‌گیران ایرانی برای قرار گرفتن روی سکو، تلاش بسیاری کردند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: این رقابت ها با حضور بیش از ۱۳۰ کشتی گیر از کشورهای ایران، ارمنستان، عراق و سوریه به مدت ۲ روز در اهواز برگزار که در نهایت تیم کشورمان با اقتدار قهرمان این پیکارها شد.

وی با بیان اینکه کشتی خوزستان در مسیر موفقیت قرار دارد ادامه داد: حضور پنج کشتی گیر از استان در رقابت‌های آسیایی و کسب پنج نشان رنگارنگ، نویدبخش روزهای خوبی برای کشتی خوزستان است.

جمالپور گفت: در حال حاضر حضور سه کشتی گیر استان در رقابت‌های المپیک قطعی شده و در ۲ وزن ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم شانس کسب سهمیه داریم.

وی با بیان اینکه تمام حمایت لازم را از کشتی گیران المپیکی استان انجام می‌دهیم تا بهترین نتیجه را در این پیکارها کسب کنند،ابراز امیدواری کرد: که نمایندگان استان خوش رنگ‌ترین مدال را در المپیک تصاحب کنند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: کشتی گیران استان، سال گذشته بیش از ۱۵۰ مدال رنگارنگ در میادین مختلف جهانی، آسیایی و داخلی کسب کردند و این موضوع باعث ارتقای جایگاه کشتی خوزستان شد.

وی افزود: هدف ما توسعه و گسترش این رشته سنتی و پهلوانی در سراسر استان بوده و سعی می‌شود هر هفته مسابقات مختلفی در رده های سنی پایه به میزبانی سایر شهرستان‌ها برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش در رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی در اهواز، تیم های ایران، ارمنستان و سوریه عنوان‌های اول تا سوم این پیکارها را تصاحب کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار