تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۸۵۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرلشکر سلامی: انتقام خون سید رضی چیزی جز نابودی اسرائیل نخواهد بود
 فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی گفت: شهید کردن سیدرضی ناشی از ناتوانی‌های رژیم صهیونیستی است؛ ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت صبر نخواهیم‌کرد و انتقام سیدرضی چیزی جز نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد بود و امیدواریم خداوند این رژیم را از روی زمین محو کند.
سرلشکر سلامی: انتقام خون سید رضی چیزی جز نابودی اسرائیل نخواهد بود

 سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تشییع شهید سید رضی موسوی در میدان امام حسین اظهار کرد: امروز در این لحظه باشکوه و سرشار از معنویت و روحانیت که ناشی از انتشار رایحه دل انگیز شهادت یک اسطوره بزرگ یک مجاهد فی سبیل الله یک فدایی اسلام که پیکر مطهر و مبارک او همانند نگین زیبای انگشتر مهر و محبت شما مردم با وفا قرار گرفته است.

وی گفت: شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام برادر عزیزمان سیدرضی موسوی را به پیشگاه حضرت صاحب زمان و رهبر عزیز و عظیم الشان و امت اسلام و ملت شریف ایران و خانواده عزیز و گرانقدر آن شهید تبریک عرض میکنم.

سرلشکر سلامی افزود: شهید سیدرضی موسوی یکی از پرسابقه‌ترین میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود. و بیش از سه دهه و تقریبا ۳۳ سال در دفاع از حریم اهل بیت دفاع از مجد و دفاع از نوامیس مسلمین و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها و در قلب حوادث مانند کوهی از آرامش ایستاد.

سلامی بیان کرد: او صحابی با وفای آن فرمانده اسمانی و اسطوره جا‌ودان و فراموش نشدنی اسلام ایران یعنی حاج قاسم بود، او در چهل و پنج سال جهاد خود هرگز میدان جهاد را ترک نکرد و از امیر مومنان این الهام را آموخته بود که هر کسی و قومی لباس جهاد را از تن به در کند ذلیل می‌شود و او می‌دانست که نباید دشمنان در عمق سرزمین حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: او صادق‌الوعد بود به همه وعده ای خود عمل می‌کرد و صادق و اهل وفا و صاحب قلب مطمئنه بود شما حتی در تصویر او در چهره او جدیت، محبت، شدت نسبت به کفار و رئفت نسبت به مومنان که خصلت صحابی پیامبر است می‌بینید.

وی افزود: او دل ربا بود و آرام و متواضع و نجیب و نشانه کامل حیای مردانه در سینای پر صلابت او همیشه وجود داشت. آنچه که امروز بعنوان سازه مستحکم مسلمانان در فلسطین و لبنان و سوریه است حاصل مجاهدت‌های این فرمانده رشید و صاحب سیرت ملکوتی است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: جالب است بدانید او در طول این سالها زیارت امام حسین و امام علی و شهدای کربلا را انجام نداده بود تا دیروز که با جسم قطعه قطعه شده شبیه به اصحاب امام حسین در روز خونین عاشورا موفق شد ابوالفضل که نشانه غیرت الهی است و امام حسین و امیرالمومنین را با پیکر خونین زیارت کند.

فرمانده کل سپاه افزود: آفرین بر این مرد بزرگ که ایستاد در میدان تا نشان دهد خون عاشورا همچنان در رگ‌های مردان دنیای اسلام می‌جوشد و اذن غلبه کفار و منافقان بر مسلمانان را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: او بعد از حاج قاسم ماند و فرمانده قاآنی را همراهی کرد و ثابت قدم بود و‌ دشمن او را بهتر از ما می‌شناخت چون از او ضربات سهمگینی دریافت کرده بود. دشمن می‌دانست که او چه نقشی و تاثیری بر این زنجیره بی انتهای قدرت ایجاد کرده است.

سرلشکر سلامی افزود: بی شک‌ مردم فلسطین که دشمن را در یاس پیش برده است محصول مجاهدت این مردانیست که بی نام و نشان هستند. و فراوان هستند از این دست مردان بی ادعا که در مقایل دشمنان باایستند تا مسلمان امنیت و ارامش عزت داشته باشند.

وی ادامه داد: این شخصیت را هرچه توصیف کنیم کم است مگر میتوان سی و سه سال بودن انسان در قلب این مخاطرات سخت را تصور‌ کرد. او‌ اگر می‌نوشت میتوانست ده ها کتاب از مجاهدت هایش بنویسد. او این توفیق را داشت که امروز نایب امام زمان رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام خامنه ای بر پیکرش نماز خواند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: امروز جبهه مقاومت در حال میوه چینی از نهال‌هایی است که قاسم‌ها و سیدرضی‌ها و ابومهدی‌ها و همه شهدای بزرگ به ارمغان آوردند و همه در حال چیدن ثمره این نهال هستند.

سلامی بیان کرد: به عنوان خادم سپاه که از عمق همه ماجرا مطلع هستم این را بدانید، عملیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی بود، توسط خود فلسطینی ها طراحی و اجرا شد و هیچ جریانی خارج از فلسطین در آفرینش این پیروزی شگفت‌انگیز در ایجاد این طوفان بزرگ مداخله نداشت، مسئله کاملا فلسطینی بود.

 

وی افزود: چون دیروز از قول سحنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان الاقصی انتقام از شهادت حاج قاسم بود، می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقل هستند، طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام خون حاج قاسم است، انتقام حاج قاسم در فضای خاص خود صورت خواهد گرفت، در انجا ما به آمران و عاملان شهادت این مرد بزرگ و ابومهدی المهندس و همراهان آنان کار داریم.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: طوفان الاقصی واکنش فلسطینی‌ها بود به ۷۵ سال اشغال، جنایت، این طوفان ریشه در کشتار، ترورها و شهادت جوانان فلسطینی توسط جوخه های ترور ارتش سری هاگانای اسرائیل بود که توسط دولت بریتانیا از سال ۱۹۴۵ به این طرف اتفاق افتاد، مسئول کشتار فلسطینی ها در صبرا و شتیلا بود.

 

سرلشکر سلامی در ادامه گفت: واکنش به اهانت هایی بود که رژیم صهیونسیتی به مسجد الاقصی می‌کرد، حملاتی که در خانه مسلمانان شبانه در کرانه باختری انجام میداد و دقیقا عملی بود یعنی شکفتن یک بغض ۷۵ ساله بود.

 

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت اگرچه همه با هم اتصال اعتقادی دارند، همه جبهه مقاومت هم آرمانند، در سطح راهبرد فصل مشترک‌های قدرت‌مندی دارند. اما هر رکن از جبهه مقاومت بر اساس هویت ملی خود هم عمل می‌کند، یک هویت مشترک به نام اسلام و جهان اسلام وجود دارد که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را از لحاظ آرمانی و اعتقادی به هم متصل می‌کند، امام انصار الله یک هویت یمنی دارد، او در سطح عملیات خود تصمیم می‌گیرد، به ما ربطی ندارد، او مستقل و صاحب اراده و راهبرد است، صاحبت قدرت است.

 

سردار سلامى، فرمانده کل سپاه بیان کرد: علمیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی بود. دیروز توسط سخنگوی سپاه مطرح شد که طوفان الاقصی انتقام حاج قاسم است من می‌گویم که انتقام از حاج قاسم عملیاتی مجزاست.

وی ادامه داد: ما در عمل خود صادقیم، ما یه نظام رسمی و مقتدریم، ما وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم گفتیم، تفنگدارانشان را دستگیر کردیم نشان دادیم، وقتی به عین‌الاسد حمله کردیم گفتیم، وقتی در اربیل لانه صهیونیست‌ها را منهدم کردیم گفتیم. ما هر عملی انجام بدهیم بدون ترس می‌گوییم.

سرلشکر سلامی گفت: او ( سخنگوی سپاه) به من گفت قصد من از گفتن این عبارت این بوده است که نتیجه طبیعی بخشی از طوفان‌الاقصی انتقام حاج قاسم بود نه انگیزه آن.

وی ادامه داد: فلسطین خود توانمند است. حماس و جهاد در غزه سلاح تولید می‌کنند. هر شهیدی بر زمین می‌افتد ده ها جوان سلاحش را بر دست می‌گیرد. این مقاومت پایان ندارد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: ما در عمل خود صادقیم، ما یه نظام رسمی و مقتدریم، ما وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم گفتیم، تفنگدارانشان را دستگیر کردیم نشان دادیم، وقتی به عین‌الاسد حمله کردیم گفتیم، وقتی در اربیل لانه صهیونیست‌ها را منهدم کردیم گفتیم. ما هر عملی انجام بدهیم بدون ترس می‌گوییم.

وی تصریح کرد: حماس و جهاد در درون غزه سلاح تولید می‌کنند و انها توانا هستند و جنگ را هرچه ادامه دهند ادامه می‌دهیم و مقاومت پایان ندارد. و آنچه پایان دارد توان رژیم صهونیستی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: فلسطینی‌ها در درون غزه راه جهاد را یافتند و فرمول‌های غلبه بر رژیم را تجربه کردند.


وی ادامه داد: مطمئنا رژیم صهیونیستی توان فراهم کردن یک زندگی با آرامش برای یهودی‌های عالم را ندارد و این رژیم توانایی ادامه کار را در مقابل مردم غزه ندارد.

سرلشکر سلامی گفت: ما می‌دانیم به زودی به اذن خدا فلسطین قهرمان یکی از زیباترین داستان‌های شگفت انگیز بشر را خواهد خواند و دشمن‌های اسلام سرافکنده خواهند شد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: شهید کردن سیدرضی ناشی از ناتوانی‌های رژیم صهیونیستی است؛ ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت صبر نخواهیم‌کرد و انتقام سیدرضی چیزی جز نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد بود و امیدواریم خداوند این رژیم را از روی زمین محو کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار