تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۸۷۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جهش ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار/ پیش‌بینی جالب یک کارشناس درباره تغییر قیمت خودرو تا شب عید
به گفته فیروزی، اگر نرخ دلار به قیمت قبلی ۵۰ میلیون تومان برگردد، قیمت خودرو در بازار حدود ۱۰ درصدی کاهش پیدا می‌کند.

 یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در یک ماه گذشته با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده است، گفت: دو ماه قبل زمان مناسبی برای خرید خودرو بود، از ابتدای سال قیمت ها کاهشی بود تا این که از دو ماه گذشته زمزمه تورم شروع شد. الان فکر نمی کنم خودرو قبل از عید با بعد عید چندان تفاوت قیمت داشته باشد، مگر این که تورم شدید پیش بیاید.

فیروز نادری به اقتصادآنلاین خصوص افزایش قیمت‌های اخیر در بازار خودرو گفت: اکثر خودروها ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته اند؛ به نحوی که پرشیای معمولی که ۵۰۰ میلیون تومان بود، به ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۰۷ هم از ۶۲۰ به ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است.

نادری افزود: ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان خودروهای داخلی و ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون خودروهای مونتاژی با افزایش قیمت مواجه شده اند.

وی در مورد پیش بینی قیمت خودرو تا شب عید نیز گفت: قیمت خودرو باید کاهشی باشد؛ چون خودروسازان عرضه را افزایش داده اند و خودرو فاکتور و ماشین.ها را اکثرا پلاک می‌کنند، منتهی افزایش نرخ دلار که هر روز در حال رشد است، اجازه نمی دهد که قیمت‌ها کاهشی شود.

به گفته فیروزی، اگر نرخ دلار به قیمت قبلی ۵۰ میلیون تومان برگردد، قیمت خودرو در بازار حدود ۱۰ درصدی کاهش پیدا می‌کند.

این کارشناس خودرو در خصوص صحبت های اخیر وزیر صمت مبنی بر اینکه بازار خودرو به تعادل می رسد، گفت: صرفا با عرضه زیاد خودرو، قیمت‌ها متوقف نمی شود؛ بلکه به نظر می رسد موضوعی که اثرگذار است، قیمت ارز بوده و تا دلار کاهشی نشود، بازار به تعادل نمی رسد؛ ضمن اینکه با افزایش قیمت دلار، مردم حتی کسانی که نیاز ندارند، وقتی می بینند تورم در کشور افزایش می یابد، به خرید خودرو علاقه نشان می دهند، خودرو خریداری می کنند، چون نگهداری و فروش آن راحت است و می دانند که می توانند گرانتر بفروشند.

فیروزی در مورد زمان مناسب خرید خودرو نیز گفت: دو ماه قبل زمان مناسبی برای خرید خودرو بود، از ابتدای سال قیمت ها کاهشی بود تا این که از دو ماه گذشته زمزمه تورم شروع شد. الان فکر نمی کنم خودرو قبل از عید با بعد عید چندان تفاوت قیمت داشته باشد، مگر این که تورم شدید پیش بیاید.

به گفته این کارشناس خودرو، تا ده روز قبل تعداد معاملات خودرو بیشتر بوده و طی این چند روز کم شده است.
مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار