تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاندیداها پس از رسیدن به مجلس پای حرف‌های خود در قبال جامعه ورزش بمانند
 


کاندیداها پس از رسیدن به مجلس پای حرف‌های خود در قبال جامعه ورزش بمانند

  یک مدیر ورزشی در خوزستان گفت: انتظارم از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی این است که وقتی رای آوردند پای برنامه ها و حرف های خود برای بهبود وضعیت ورزش در کشور و به ویژه استان خوزستان بمانند.

صفر علی جمالپور اظهار کرد:  خوزستان جزو استان‌های مدعی در ورزش است ولی می بینیم تیم هایش برای یک مسافرت بیرون از استان اندرخم یک کوچه هستند. البته با توجه به منابع اقتصادی که در خوزستان وجود دارد شرایط ورزش استان به لحاظ اعتباری اصلا خوب نیست و حمایت هایی که از ورزش صورت می‌گیرد سازماندهی شده نیست که امیدوارم با انتخاب نمایندگان دوره دوازدهم و حمایت از استاندار فعلی خوزستان، سرعت و اجرای پروژه های ورزشی جدی تر و بهتر دنبال شود و این هم یکی از دیگر مطالبات مهم مردم نجیب خوزستان است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همه می دانند اهمیت ورزش استان‌ها باید در وزارت ورزش و جوانان و وزارتخانه های کلیدی دیگر درک شود؛ یکی از راهکارهای برون رفت از آسیب‌های اجتماعی همین ورزش است، ضمن اینکه در کنار این مسئله می‌توان استعدادهای جدید را نیز برای پرورش در حوزه ورزش قهرمانی برای توسعه ورزش استان‌ها و مناطق محروم کشف کرد.

این مدیر ورزشی عنوان کرد: جامعه ورزش از اتفاقات هر ساله برای تیم های نفتی خسته شده اند؛ هر سال داستان پایان ماموریت، تمدید، ابقا و تغییر در پُست‌های باشگاه وجود دارد و در این فاصله که تکلیف باشگاه ها مشخص شود، برخی از بازیکنان که پیشنهادهای بهتری دارند از تیم های نفتی جدا می‌شوند. چگونه می شود وزارت نفت در بخش غیر حرفه ای می تواند برای یک مجموعه در حد رساندن به بهشت هزینه کند، اما در بخش حرفه ای نمی تواند کمک مستقیم داشته باشد و این چه مصوبه ای است؟ اعتقادم بر این است تا زمانی که نمایندگان خوزستان نخواهند با هم یکدل و یک صدا شوند باید شاهد گدایی تیم های نفتی خوزستان باشیم.

وی افزود: قطعا جامعه ورزش در دوره دوازدهم مجلس انتظار دارند که ۱۸ نماینده خوزستان به بلاتکلیفی تیم های نفتی پایان بدهند و نظارت و کنترل‌شان بر نهاد تصمیم گیری در وزارت نفت بیشتر شود. به عنوان یک خدمتگزار ورزش واقعیت را می گویم باید بدانید که متاسفانه قوانین جاری کشور که مصوبه مجلس در سال ۸۹ است، سبب شده دولت نتواند برای ورزش حرفه‌ای هزینه کند، حتی خود وزیر هم نمی‌تواند برای ورزش هزینه کند. قانون، دولت را منع کرده و همین سبب ابلاغیه شده است. نفتی ها اگر تیم‌داری یا در ورزش حرفه‌ای هزینه کنند، به مشکل می‌خورند. وزیر وقت نفت هم به مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل کرد و بنابراین ایشان مقصر نیست. تیم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در کنار بزرگ‌ترین تاسیسات عظیم نفت و گاز قرار دارند اما از منابع مالی آن بی بهره اند.

جمالپور گفت: تلاش جامعه ورزش نیز حضور پرشور در انتخابات است اما کمتر می بینیم نماینده ای پیگیر موضوعات اصلی برای ورزش باشد. در مجلس هشتم مصوبه ای مبنی بر اینکه وزارت نفت نمی تواند در ورزش حرفه ای هزینه کند، از سوی نمایندگان تصویب شد که زندگی ورزشی خیلی از ورزش ها و ورزشکاران را به خطر انداخت و دیدیم که صدها ورزش و ورزشکار متضرر شدند. در طول این دوره ها متاسفانه نمایندگان خوزستان هیچ گونه تلاشی نکردند که این مصوبه اصلاح شود. من با زبان ورزش سخن می گویم و فردی ورزشی ام که با مشکلات ورزش ناآشنا نیستم؛ انتظارم از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی این است که وقتی رای آوردند پای برنامه ها و حرف های خود برای بهبود وضعیت ورزش در کشور و به ویژه استان خوزستان بمانند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار