تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۸۸۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شعبان؛ ماه بافضیلت نبی اکرم (ص)
یک سخنران مذهبی به اهمیت و فضیلت ماه مبارک شعبان به عنوان ماهی که سراسر رحمت و رضوان الهی است تأکید کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، سخنران مذهبی در رابطه با فضیلت ماه مبارک شعبان بیان کرد: ماه مبارک شعبان، ماه وجود مقدس نبی اکرم صل الله علیه وآله والسلم و مقدمه ضیافت الهی و مدخل ورود به شهر الله و شهر رمضان است. این ایام ظاهر و باطن، مُلک و ملکوتی دارند؛ به طوری که به صورت مکرر، در روایات درمورد ماه مبارک رمضان آمده است که این ماه شهر الله است و درب‌های بهشت به روی بندگان الهی باز شده و درب‌های جهنم بسته می‌شوند و این مطلب به این معناست که حقیقتاً ماه مبارک رمضان دربی به روی بهشت است و درب‌های بهشت در این ماه با فضیلت باز می‌شوند و قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نزول پیدا کرده و تلاوت یک آیه از قرآن کریم به منزله ختم این کتاب آسمانی است. 

این سخنران مذهبی گفت: پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم فرمودند که درب‌های بهشت در ماه مبارک رمضان به روی بندگان باز می‌شود و بندگان باید دعا کنند که این درب‌ها را نبندند؛ یعنی ورود به ماه مبارک رمضان به منزله‌ی ورود به بهشت است. به همین دلیل، بندگان باید دعا کنند که از بهشت بیرون نشوند و همیشه در آن جا بمانند و دعا کنند که هیچ گاه درب‌های جهنم به روی آن‌ها باز نشوند و همیشه از خطر جهنم و آتش مصون بمانند. 

حجت‌الاسلام میرباقری تصریح کرد: این ماه‌ها یک ظاهری دارند که ظاهر آن‌ها برای اهل ظاهر همانند بقیه ماه هاست، ولی باطن ماه کاملاً متفاوت است. باطن ماه مبارک رمضان ظرف نزول قرآن کریم است و ثمرات و برکات این کتاب آسمانی در ماه رمضان در اختیار بندگان قرار می‌گیرند و اگرچه شب قدر در ظاهر با بقیه شب‌ها یکی است، ولی لیلة القدر در ماه مبارک رمضان، شبی است که حقیقت مراتب قرآن کریم در این شب تنزل پیدا می‌کند.

این سخنران مذهبی گفت: هر سال که ماه مبارک شعبان تکرار می‌شود به منزله‌ی تکرار شدن ماه پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم است و این ماه به شفاعت و برکت نبی اکرم صل الله علیه وآله والسلم سرشار از رحمت و مقام رضوان الهی است و اگر کسی به ماه مبارک شعبان ورود پیدا کند به رحمت پروردگار الهی ورود پیدا کرده است و باطن ماه با ماه‌های دیگر تفاوت جدی دارد. زیرا ماه نبی اکرم صل الله علیه وآله والسلم است و به برکت وجود حضرت صل الله علیه وآله والسلم، درب‌هایی به روی بندگان خداوند متعال باز می‌شوند و همچنین، اعیاد شعبانیه این ماه بافضیلت نیز، پر برکت هستند؛ به طوری که اگرچه شب میلاد حضرت سیدالشهداء علیه السلام یک شب بوده است، ولی هر سال که این شب تکرار می‌شود یک تجلی از آن شب تکرار می‌شود. بنابراین، درب‌های این شب با منزلت و با فضیلت به روی بندگان باز می‌شود که در شب‌های دیگر باز نیست. 

حجت‌الاسلام میرباقری افزود: در شب میلاد اهل بیت علیهم السلام جلوه‌ای از حقیقت اتفاق می‌افتد و با نور ولادت حضرت محمد مصطفی صل الله علیه وآله والسلم حجاب‌های ظلمانی برداشته شده و با تجلی شدن نور پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم در این عالم نیز، ظلمت‌ها برداشته شدند و حرم الهی که محیط نور است در اثر تولد پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم نورانی شد و جلوه‌ی نور با میلاد مبارک حضرت سیدالشهداء (ع) نیز، پدیدار شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار