تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۸۸۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:
انفجار خرابکارانه در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز/ شبکه گاز کشور پایدار است
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام خرابکارانه در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز، اعلام کرد که شبکه گاز کشور پایدار است.
  مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام خرابکارانه در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز، اعلام کرد که شبکه گاز کشور پایدار است.

  سعید عقلی با اشاره به وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در ۲ استان چهارمحال و بختیاری و فارس (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) اتفاق افتاد.

وی افزود: جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

عقلی گفت: اکنون آتش‌سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر و عملیاتی شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.

عقلی تصریح کرد: وزیر نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و نشست ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستاهای اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد. ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستاهای مورد نظر قرارخواهد گرفت. لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

طبق این گزارش، در ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار