تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۰۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مجمع‌عمومی عادی سالیانه نیشکر چه گذشت؟
تحقق رشد تولید، رضایت سهامداران
سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مجمع‌عمومی عادی سالیانه، ضمن آگاهی از دستاوردهای چشمگیر یک‌ساله، گزارشی از برنامه‌های آینده این شرکت را نیز دریافت کردند.
 
 
InShot_20240318_221238742

سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی درمجمع‌عمومی عادی سالیانه، ضمن آگاهی از دستاوردهای چشمگیر یک‌ساله، گزارشی از برنامه‌های آینده این شرکت را نیز دریافت کردند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نشست که دوشنبه (۲۱ اسفندماه) با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید و ضمن انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، گزارشی از دستاوردهای یک‌ساله توسط هیئت‌مدیره ارائه شد.

این گزارش نشان داد که شرکت توسعه نیشکر در سال مزین به «رشد تولید» به دستاوردهای قابل‌توجهی در زمینه‌های مختلف دست پیدا کرده است. افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر سفید، افزایش ۳۸ درصدی تولید شکر قهوه‌ای، افزایش تولید الکل طبی، تکمیل صنایع پایین‌دستی همچون کارخانه اسانس اکالیپتوس، کود فسفاته و…بخشی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته است.

نیشکر روی ریل سودآوری

هیئت‌مدیره شرکت در ادامه به تشریح برنامه‌های آینده خود پرداخت. توسعه و نوسازی کارخانه‌های تولید شکر، برنامه‌ریزی برای ورود به بازار سرمایه، تکمیل زنجیره تولید از جمله این برنامه‌ها بود.

در این مجمع، دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سودآوری شرکت را مطلوب ارزیابی و اعلام کرد که این شرکت در سال مالی پیش رو نیز سودآوری مناسبی خواهد داشت.

سهامداران نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و اعضای هیئت‌مدیره، اظهار امیدواری کردند که باتوجه‌به ورود این شرکت به بازار سرمایه، گام‌های بلندی در مسیر رسیدن به اهداف شرکت و سودآوری برداشته شود.

در حال حاضر ۸۰ درصد از سهام این شرکت، متعلق به بانک‌های ملی و صادرات و ۲۰ درصد آن نیز متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت است. اخیراً نماد معاملاتی «نیشکر» در فرابورس ایران به ثبت رسیده و احتمال عرضه اولیه این هلدینگ بزرگ در اوایل سال آینده قوت گرفت.

:
:
:
آخرین اخبار