تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایی: حق مربیان خوزستانی ‌در قهرمانی آسیا ضایع شد/ هیات کشتی بله قربان‌گو است
رضایی: حق مربیان خوزستانی ‌در قهرمانی آسیا ضایع شد/ هیات کشتی بله قربان‌گو است

  مربی سابق تیم‌‎ملی کشتی فرنگی با انتقاد نسبت به اعزام نشدن مربی از خوزستانی به همراه تیم‌ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: اگر مربی از خوزستان در تیم‌ملی بود دادمرز و محمدی هیچ وقت این گونه راحت نمی‌باختند، البته با توجه به این که اکنون اهداف دیگر در هیات کشتی دنبال می‌شود، شرایط مربیان استان هم برای حضور در تیم‌ملی تحت تاثیر قرار گرفته است.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه به میزبانی استان خوزستان و در شهر اهواز برگزار می‌شود. خوزستان پیش از این نیز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی را میزبانی کرده بود. 

لقمان رضایی درباره دستاورد میزبانی‌های کشوری و بین المللی برای کشتی خوزستان، اظهارکرد: دستاورد این بوده است که علی‌رغم این که ۵۰ درصد تیم‌ملی را در قهرمانی آسیا فرنگی کاران خوزستانی تشکیل داده‌اند، هیچ مربی از خوزستان همراه تیم‌ملی به قرقیزستان اعزام نشده بود. من نمی دانم اکنون نقش رییس هیات کشتی خوزستان چیست و به نظر می‌آید او و برخی دیگر در هیات کشتی به دنبال گرفتن امتیاز برای خودشان هستند. تعجب برانگیز است که هیچ مربی از خوزستان به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام نشد، در حالی که سه مربی، ماساژور و سرپرست تیم‌ملی از مازندران هستند.

وی با بیان این که حق کشتی خوزستان خورده می‌شود اما صدایی از هیات کشتی خوزستان در نمی‌آید، گفت: رامین طاهری در بازی‌های کشورهای اسلامی دچار پارگی رباط صلیبی شد اما هیچ کسی در فدراسیون و هیات کشتی استان هزار تومان هم برای او هزینه نکرد. طاهری در ادامه با هزار بدبختی خود را مجدد آماده کرد و در قهرمانی کشوری شرکت کرد و عملکرد قابل قبولی داشت اما او را به اردوی تیم‌ملی دعوت نکردند و هیات کشتی هم هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع نداشت و هیات فقط بله قربان گو است.

مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: به هر حال با حضور نداشتن مربی از خوزستان در کنار تیم‌ملی در قهرمانی آسیا، ظلم بزرگی در حق این رشته و مربیان آن در خوزستان شد. مگر می‌شود این همه مربیان سازنده در استان خوزستان داشته باشیم ولی نادیده گرفته شوند؟ بعد من از می پرسند چرا از کشتی رفتی؟ وقتی هیچ چیزی سر جای خود نیست و هیات هم کمر بسته تا مربیان را حذف کند، چرا باید در این عرصه باشم؟ متاسفانه مسئولان استان خوزستان هم به این مهم توجهی ندارند و هیچ کسی هم به مسائل توجه نمی‌کند. ضمن این که مربیان خوزستانی هم سکوت کرده‌اند و از حق مسلم خود که حضور در تیم‌ملی است دفاع نمی‌کنند.

او عنوان کرد: تاکید می کنم این همه هزینه برای میزبانی‌ها در استان خوزستان، باید صرف ایجاد زیر ساخت برای رشته کشتی شود.

رضایی با بیان این‌که متاسفانه کشتی خوزستان نابود شده است، افزود: تمام کشتی‌گیران من در شهرستان ایذه رفتند زیرا شاهد بی‌اهمیتی و بله قربان گویی‌های هیات کشتی خوزستان بودند. در زمان رییس هیات فعلی کشتی خوزستان قرار بود سرمربی در تیم‌های ملی داشته باشیم که نه تنها این مهم محقق نشد، بلکه حق مربیان خوزستانی هم در قهرمانی آسیا ضایع شد.

او گفت: باید در ارکان هیات کشتی خوزستان و ساز و کار آن بازبینی شود زیرا با این روند کشتی خوزستان آسیب بیشتری را متحمل می شود و این حق‌الناس است. چرا ایمان محمدی و پویا دادمرز باید در قهرمانی آسیا شکست بخورند و به ترتیب به مدال‌های برنز نقره برسند؟ اگر مربی از خوزستان آن ها را همراهی می کرد، هیچ وقت این گونه راحت نمی‌باختند. بعد هم مربی مازندرانی در کارشناسی برنامه تلویزیونی می‌گوید ایراد کار از مربیان سازنده است که ایراد این کشتی گیران را بر طرف نکردند. سوال من این است که چطور سال گذشته که این دو کشتی گیر مدال طلا گرفتند موفقیت آن برای شما بود اما الان که یک سال است در اختیار شما هستند، مربیان سازنده ایراد داشته اند؟ برای گفتن حقایق شهامت داشته باشید.

مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی بیان کرد: با توجه به این که اکنون اهداف دیگر در هیات کشتی دنبال می‌شود، شرایط مربیان استان هم برای حضور در تیم‌ملی تحت تاثیر قرار گرفته است. ضمن این که نباید بزرگترین آرزوی برخی در هیات کشتی خوزستان فقط عکس گرفتن با ورزشکاران یا افراد مطرح در استان باشد و گویا پیشرفت کشتی خوزستان برای آن‌‍ها اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهند تحت هر شرایطی باشند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار