تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: ۷۵ هزار نامه از مردم ایذه در دیدار با رییس جمهور جمع‌آوری شد

 استاندار خوزستان با اشاره به استقبال بی نظیر مردم ایذه در دیدار اخیر رییس جمهور با مردم این شهرستان گفت: ۷۵ هزار نامه از سوی مردم ایذه برای دولت و رییس جمهور در خصوص موارد و مطالبات مختلف نوشته و دریافت شد.

 علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در نخستین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی خوزستان در سرسرای استانداری با تاکید تلاش بیشتر مجموعه دستگاه های اجرایی برای رضایتمندی حداکثری مردم این استان بیان کرد: نامه‌های مردم ایذه در خصوص موارد مختلفی در حوزه کشاورزی، آب، صنعت، اشتغال و یا درخواست تاسیس کارخانه و واحد تولیدی در این شهرستان بود.

رییس جمهور در دومین سفر استانی خود به خوزستان که در اسفند ماه سال گذشته انجام شد با حضور در ایذه با مردم این شهرستان دیدار کرد.

وی در ادامه با تاکید بر تهیه نقشه مطالعاتی توسعه مناطق غرب و شرق خوزستان افزود: باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در این ۲ منطقه شناسایی و بر اساس آن برای توسعه استان نقشه راه ترسیم کرد.

استاندار خوزستان یکی از ظرفیت‌های غرب استان را وجود چاه‌های نفت عنوان کرد و ادامه داد: افزایش و توسعه تولید در صنعت نفت و ایجاد صنایع تکمیلی و پایین دستی در این بخش می‌تواند یکی از راه‌‍های پیشرفت و رونق غرب استان باشد.

حسینی محراب همچنین از ظرفیت‌های توسعه شرق استان را بخش کشاورزی دانست و گفت: در گذشته به دلیل مشکلات آبی و خشکسالی که استان با آن درگیر بود به مطالعات کشاورزی شرق استان به درستی پرداخته نشد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: انتظار می‌رود مطالعات بهتر و مفیدتری برای توسعه و تحول کشاورزی در شرق خوزستان انجام شود.

طرح انتقال آب از سد کارون سه برای توسعه کشاورزی در مناطق شرقی استان و به ویژه شهرستان ایذه در دستور کار استان است.

حسینی محراب بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با بخش‌های مختلف استان تاکید کرد و افزود: دانشگاهیان و اساتید استان باید با دلسوزی و همراهی برای توسعه استان ورود اثرگذار داشته باشند.

  در نشست امروز شورای برنامه ریزی استان ۲ طرح مقابله با گرد و غبار( طرح ملی اقدام و عمل) و تغییر کاربری زمین پارک آبی اهواز به ورزشی تصویب شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار