تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۹۳۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکور خانه با دیوار آویز؟
دیوار آویز یکی از وسایل تزئینی محبوبی است که در طول تاریخ توسط فرهنگ‌های مختلف و تمدن‌های قدیمی برای تزئین دیوار منازل از آن استفاده می‌شود. یکی از تمدن‌های قدیمی که بسیار از دیوار آویز استفاده می‌کردند، تمدن مصر است. در میان اعراب و ایرانیان نیز دیوار آویز به شکل چشم نظر برای جلوگیری از چشم زخم استفاده می‌شده است، اما امروزه طرح‌های هنری و جذاب زیادی برای ساخت دیوار آویزها استفاده می‌شود که برای انتخاب یکی از آن‌ها باید بیشتر درباره‌شان بدانید.
 دیوار آویز یکی از وسایل تزئینی محبوبی است که در طول تاریخ توسط فرهنگ‌های مختلف و تمدن‌های قدیمی برای تزئین دیوار منازل از آن استفاده می‌شود. یکی از تمدن‌های قدیمی که بسیار از دیوار آویز استفاده می‌کردند، تمدن مصر است. در میان اعراب و ایرانیان نیز دیوار آویز به شکل چشم نظر برای جلوگیری از چشم زخم استفاده می‌شده است، اما امروزه طرح‌های هنری و جذاب زیادی برای ساخت دیوار آویزها استفاده می‌شود که برای انتخاب یکی از آن‌ها باید بیشتر درباره‌شان بدانید.

دیوار آویز؛ محصولی کاربردی برای طراحی دیوارهای ساده

هر وسیله یا طرح هنری یا مشهوری که بتوان آن را روی دیوار به‌صورت آویزان نصب کرد، دیوار آویز نامیده می‌شود. این وسایل تزئینی انواع مختلفی دارند که شامل طیف وسیعی از طرح‌های هنری و کاراکترهای مشهور می‌شود. همچنین استفاده از صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی برای ساخت دیوار آویز نیز بسیار متداول است. بسته به این که دکوراسیون منزل شما چگونه باشد و بیشتر به کدام سبک نزدیک باشد، می‌توانید طرح و سبک دیوار آویز مورد نظر خود را که در بخش بعدی مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم انتخاب کنید.

دیوار آویز این‌گونه ساخته می‌شود که ابتدا شما یک طرح یا کاراکتر خاص را مدنظر قرار می‌دهید. برای مثال یک کاراکتر کارتونی مثل باب اسفنجی یا یک طرح هنری خاص که بتوان در ابعاد دیوار آویز آن را طراحی کرد. بعد از انتخاب طرح، با استفاده از متریال مناسب مثل چوب، کریستال، پلاستیک نرم یا حتی فلز سیاه دیوار آویز مورد نظر شما با طرحی که انتخاب کرده‌اید ساخته شده و می‎توانید آن را روی دیوار اتاق خواب یا پذیرایی منزل خود استفاده کنید. البته در این وسایل تزئینی برای زیباسازی ادارات هم استفاده می‌شود که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.

طرح های مختلف دیوار آویز

برای ساخت دیوار آویزها طرح‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس این طرح‌ها، دیوار آویزها را به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند. هر کدام از این طرح‌ها که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد برای قسمت مختلفی از ساختمان منزل یا شرکت شما کاربرد دارد و حتی می‌توان آن‌ها را به دو نوع برای اتاق خواب کودکان و برای پذیرایی منازل نیز تقسیم کرد.

دیوار آویز با طرح کاراکترهای مشهور

استفاده از کاراکترهای مشهور و به‌خصوص کودکانه مثل کاراکترهایی که در کارتون‌های مشهور حضور دارند برای ساخت دیوار آویزهای تزئینی بسیار ایده جالبی است. برای مثال در سایت ستادیزاین دو طرح از کاراکترهای مشهور دنیای کارتون یعنی باب اسفنجی و اختاپوس به شکل دیوار آویزهایی جذاب طراحی و در اختیار شما قرار گرفته‌اند که می‌توانید با قیمتی بسیار اندک آن‌ها را برای اتاق کودک خود خریداری کنید.

دیوار آویز با طرح هنری

استفاده از طرح‌های هنری و زیبا که عموما به‌وسیله چوب ساخته می‌شوند نیز یکی دیگر از ایده‌های عالی برای ساخت دیوار آویز است. این طرح‌ها می‌توانند الهام گرفته از آثار هنری مشهور، تصاویر باستانی، المان‌های فرهنگی یا یک ایده انتزاعی باشند. این مدل دیوار آویزها عموما برای منازلی با دکوراسیون مدرن یا مینیمال بسیار گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

دیوار آویز با طرح حیوانات

استفاده از طرح حیوانات مختلف مثل اسب و آهو نیز در طراحی و ساخت دیوار آویز باعث ایجاد وسایل تزئینی بسیار جذاب و شیکی می‌شود. این نوع دیوار آویزها نیز عموما با چوب‌های نرم ساخته می‌شوند و جلوه‌ای بسیار زیبا برای منزل یا دیوار اتاق کار شما فراهم می‌کنند و برای همین در میان مردم محبوبیت زیادی دارند.

دیوار آویز طرح طبیعت

استفاده از طرح مناظر طبیعی مثل یک ساحل زیبا، منظره طلوع خورشید یا مهتاب نیز از ایده‌های جذاب دیگری است که برای ساخت دیوار آویز از آن به طور وسیع استفاده می‌شود. این نوع دیوار آویزها جزو متداول‌ترین انواع دیوار آویز برای تزئین پذیرایی منازل هستند؛ زیرا احساس آرامش ایجاد می‌کنند.

کاربردهای دیوار آویز

از دیوار آویزها می‌توانید برای تزئین هر دیواری استفاده کنید. اگر شرکت دارید، اگر دیوار پذیرایی یا اتاق خواب شما خالی است، اگر نیاز دارید که آشپزخانه منزل خود را تزئین کنید، اگر برای دفتر کار خود دنبال یک وسیله تزئینی زیبا هستید و در بسیاری از موارد دیگر، دیوار آویزها بهترین گزینه ممکن محسوب می‌شوند. این وسایل تزئینی با کمترین متریال قابل تهیه بوده و می‌توانید آن‌ها را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. همچنین دیوار آویز یکی از وسایل تزئینی بسیار جذاب برای هدیه دادن به دوستان و عزیزانتان محسوب می‌شود؛ زیرا هم بسیار کاربردی است و هم جذابیت بسیار زیادی دارند. طول عمرشان نیز زیاد است.

مزایای استفاده از دیوار آویز

هر وسیله تزئینی که برای جذاب کردن محیط منزل یا شرکت استفاده می‌شود به خاطر مزایای که دارد انتخاب می‌شود. برای مثال استفاده از اشیاء عتیقه گران‌قیمت برای تزئین محیط پذیرایی منزل برای شیک کردن و با شکوه نشان دادن منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اگر کسی ناخواسته به یکی از آن‌ها برخورد کند و بیفتد، از بین می‌روند. برای همین هر وسیله تزئینی علاوه بر مزایایی که دارد، یک سری معایب نیز دارند که باید قبل از انتخاب آن‌ها را بدانید. دیوار آویزها تقریبا هیچ عیبی ندارند و برای همین ما مهم‌ترین مزایای آن‌ها را نام می‌بریم:

  • با انتخاب دیوار آویز می‌توانید با کمترین هزینه ممکن یک وسیله تزئینی بسیار جذاب برای منزل یا محل کار خود تهیه کنید.
  • نصب این وسایل هنری بسیار ساده بوده و تقریبا برای همه جور محیطی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی برای ساخت دیوار آویزها وجود دارد که انتخاب هر کدام بسته به سلیقه و تم منزل شما دارد.
  • طول عمر دیوار آویزها بیشتر از دیگر وسایل تزئینی است و می‌توانید آن‌ها را برای مدت زمان زیادی روی دیوار منزل خود داشته باشید

دیوار آویزهای ستادیزاین

در سایت ستادیزاین (https://designseta.com/) دو مدل دیوار آویز با طراحی محبوب و کاربردی با قیمتی بسیار مناسب وجود دارد که می‌توانید هر کدام را که دوست دارید از هر جای ایران سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. یک نوع آن دیوار آویز با کاراکتر کارتونی است. این نوع با استفاده از دو کاراکتر باب اسفنجی و اختاپوس ساخته شده است که گزینه‌هایی بسیار جذاب و زیبا برای تزئین اتاق خواب کودک شما به حساب می‌آیند.

نوع دوم دیوار آویز ستادیزاین با طرح هنری است. این دیوار اویز با استفاده از چوب ساخته شده و طرح آن به اصطلاح بومی است. منظور از طرح بومی، طرحی است که سرخپوستان برای ساخت دیوار آویزهای خود از آن استفاده می‌کردند و از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند. این دیوار آویز تقریبا نیم کیلو وزن و 85 سانتی‌متر ارتفاع دارد. از این دیوار آویزها می‌توانید برای تزئین دیوار پذیرایی یا دیوار آشپزخانه منزل خود استفاده کنید. هزینه خرید آن‌ها نیز بسیار اندک است و رنگ‌آمیزی بسیار شیک و خاصی دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

حرف آخر

دیوار آویزها از جدیدترین و محبوب‌ترین وسایل تزئینی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای زیباسازی دیوار منزل، اتاق خواب یا محل کار خود استفاده کنید. این محصولات تزئینی با مواد مختلفی مثل پلاستیک نرم و چوب ساخته شده و در طراحی آن‌ها از طرح‌های هنری مختلفی استفاده می‌شود. همچنین رنگ‌بندی این محصولات تزئینی بسیار متنوع و جذاب است. توضیح دادیم که برای انتخاب این محصولات هنری تزئینی بهتر است به چه نکاتی توجه داشته باشید تا تضادی ناهماهنگ میان دیوار آویز و محیطی که قصد دارید آنجا را تزئین کنید پیش نیاید.

:
:
:
آخرین اخبار