تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیرعلیزاده:
مواد مخدر یکی از معضلات جدی جهان امروز
دادستان دادسراهای عمومی و انقلاب آبادان از مواد مخدر به عنوان یکی از معضلات اصلى و جدی جامعه بشرى در جهان متمدن امروز نام برد که می تواند از فردی به فرد دیگر و از نسلی به نسلی دیگر سرایت کند.

احمد شیرعلیزاده صبح امروز در اجتماع مردم و مسوولین آبادان در نخستین روز از هفته اجرایی مانور ضربتی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در محل بلوار دهداری مقابل استادیوم تختی این شهر گفت: ابعاد وسیع عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر، زندگی جسمی و روانی فرد و همچنین خانواده، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع را به شدت متاثر و متضرر می کند.
 
وی افزود: مواد مخدر در مواردی به عنوان یک تهدید جدی حیات بشر را به نابودی کشانده و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیرفعالی عمل می کند و علاوه بر زيانهاى جسمى، آثار روحى و روانی خطرناکى نیز دارد.
 
دادستان دادسراهای عمومی و انقلاب آبادان بر لزوم هوشیاری و آگاهی خانواده ها و اطلاع رسانی درست و به موقع در این زمینه تاکید کرد.
 
شیرعلیزاده از مواد مخدر به عنوان یک تهدید اجتماعی نام برد و اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر هيچ فاصله و فرقی بين فقير و غنی و باسواد و بي سواد و مسوول و غيرمسوول، نمی گذارد و به هركس كه با آن در تماس باشد آسيب می‌رساند و خسارات و هزينه‌ های فردی، خانوادگی، شغلی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر جامعه تحمیل می کند.
 
وی از تباهی و بر باد رفتن زندگی فردی، وارد آمدن ضررهای جبران ناپذیر اجتماعی همچون ضعف پایبندی به اصول اخلاقی و دینی، ارتکاب به انواع انحرافات و جرايم همچون سرقت، فحشا، خشونت های اجتماعی و خانوادگی، تجاوز و قتل، افزايش شغل های كاذب و نامناسب، بيكاری، بی خانمانی و فقر، افزایش معتادان به خصوص دختران و پسران جوان، سرایت اعتیاد به افراد خردسال جامعه، افزایش تعداد مرگ ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر و پیوند بین قاچاق مواد مخدر و مسائل سیاسی و امنیتی را از عوارض اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر نام برد که بر خانواده، جامعه و کشور تحمیل می شود و سلامت و امنیت اجتماعی را به شدت مخدوش می کند.
 
در پایان این اجتماع بزرگ "بهنام کاوه" از هنرمندان تئاتر آبادان به اجرای نمایش خیابانی با موضوع مواد مخدر پرداخت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار