تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر:
استفاده از داروهای ترک اعتیاد بدون مجوز پزشک خطرناک است
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: استفاده از داروهای ترک اعتیاد بدون مجوز پزشک و یا کارشناسان شاغل در مراکز بهبودی و ترک اعتیاد که دارنده مجوز هستند خطرناک است.

فرشید بهشتی صبح امروز در مانور مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: در راستای هفته مانور مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خرمشهر، کمیته درمان سوء مصرف مواد برنامه‌های متنوعی پیش بینی و به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بازدید از مراکز بهبودی و ترک اعتیاد، بازدید از داروخانه‌ها و عطاری‌های سطح شهرستان اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح کرد: صبح امروز نیز به صورت سر زده از داروخانه‌ها و همچنین عطاری‌های سطح شهر توسط بازرسان نظارت بر امور دارویی معاونت درمان، بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: از شهروندان انتظار می‌رود در راستای تهیه داروهای ترک اعتیاد به هیچ وجه بدون معاینه و مشاوره با پزشک معالج و یا کارشناسان شاغل در مراکز بهبودی و ترک اعتیاد که دارنده مجوز هستند اقدام به تهیه این داروها نکنند.

بهشتی عنوان کرد: همچنین حتما دقت کنند داروهایی را که از برخی عطاری‌ها و داروخانه‌ها تهیه می‌کنند حتما به‌صورت بسته بندی شده و دارای مارک و عنوان مشخص از شرکت‌های معتبر و مشخص و نیز تاریخ‌دار باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: شهروندان از خرید داروهای اعتیاد فله‌ای و بدون برچسب پرهیز کنند.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز اعتیاد مجوزدار در خرمشهر اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکزی در سطح شهر و با مجوز رسمی که هدف آنان کمک به معتادان و خانواده‌های آنان برای رهایی از بند اعتیاد است وجود دارد که مطمئن هستند و زیر نظر بخش بهداشت و درمان به‌طور قانونی فعالیت می‌کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار