تصاویر / آب تنی در کارون

تصاویر / آب تنی در کارون

تصاویر / پستچی
به بهانه روز جهانی پست

تصاویر / پستچی

سال‌روز تأسیس اتحادیهٔ جهانی پست هر سال ۹ اکتبر گرامی داشته می‌شود. این روز به طور رسمی توسط قطعنامه مصوب کنگره توکیو، ۱۹۶۹ به عنوان روز جهانی پست نام‌گذاری شده است.
تصاویر  / روز جهانی کودک

تصاویر / روز جهانی کودک

تصاویر/ کوی مشعلی اهواز

تصاویر/ کوی مشعلی اهواز

تصاویر / روز ملی آتش نشانی و ایمنی

تصاویر / روز ملی آتش نشانی و ایمنی

تصاویر / ۲۴ قاب ، ۲۴  کشور
به مناسبت روز جهانی گردشگری

تصاویر / ۲۴ قاب ، ۲۴ کشور

اساسنامه روز جهانی گردشگری در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید و از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هدف از گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است. گزارش پیش رو ۲۴ عکس از ۲۴ کشور جهان را به نمایش گذاشته که توسط بیست عکاس حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به ثبت رسیده اند.
تصاویر / قربانی

تصاویر / قربانی

عید قربان عید رهایی از تعلقات دنیوی و هر آنچه غیرخدایی است محسوب می شود. در این روز حج گزار، اسماعیل وجود را قربانی می کند تا سبکبال شود و با ره توشه ای عظیم به سفر آخرت عزیمت کند. عید قربان مصادف با روز دهم ذیحجه از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می رود. حاجیان در این روز پس از به پایان رساندن مناسک حج، حیوانی را ذبح می کنند و پس از قربانی آنچه بر آنان در حال احرام، حرام شده بود، مانند نگاه کردن در آینه، گرفتن ناخن و شانه زدن مو، حلال می شود. مراسم قربانی تنها برای کسانی که زائران خانه خدا در موسم حج بوده اند، واجب و ضروری است، اما در نقاط مختلف جهان سایر مسلمانان نیز این آیین را انجام داده و گوشت قربانی را بین نیازمندان و آشنایان تقسیم می کنند.
تصاویر / نه هور نه عظیم!

تصاویر / نه هور نه عظیم!

تالاب هورالعظیم که تنها باقيمانده تالابهاي بسيار بزرگ بين‌النهرين است در غرب استان خوزستان واقع شده و به لحاظ تنوع‌زيستي فوق العاده غني است، عمده منابع آبي تالاب از طريق رودخانه‌هاي کرخه، نيسان، سابله و نهرهاي انشعابي تامين مي‌شود.
تصاویر / دارالطباعه
به مناسبت روز ملی صنعت چاپ

تصاویر / دارالطباعه

واژهٔ چاپ به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است. چاپ در لغت به‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقش‌های دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط‌ها، تصویرها، و... به‌وسیلهٔ انداختن اثر این نقش‌ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر، به‌ویژه چاپ مواد خواندنی، با تصویر یا بدون تصویر بر روی کاغذ گفته می‌شود. چاپ بر روی کاغذ شناخته شده‌ترین کار چاپی است. چاپخانه نیز در لغت به‌معنای محل چاپ کردن است. چاپخانه مؤسسه یا کارگاهی است که از عهدهٔ انجام کارهای چاپی بر روی کاغذ و سایر اشیاء از طریق انواع چاپ برآید و به تعبیری دیگر، محلی است که چاپ کتاب، نشریات، و مانند آن در آنجا انجام می‌گیرد و در لغت نیز به‌معنای محل چاپ کردن است، در متون مختلف هم کلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانه به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است. امروزه، چاپ به عنوان یک فرایند انبوه صنعتی در نظر گرفته می‌شود که بخش اساسی صنعت نشر و بخش مهمی از فعالیت‌های اداری و حکومتی را شامل می‌شود.
تصاویر / علی هویسی در قاب دوستانش

تصاویر / علی هویسی در قاب دوستانش

این گزارش تصویری منتخبی از عکس هایی است که توسط ۱۶ نفر از دوستان و همکاران مرحوم علی هویسی جمع آوری شده است و به بهانه چهلمین روز درگذشت او و اولین سالگرد تولد بعد از مرگش ارائه می شود.
قبلی۶بعدی