تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورزش شرکت توسعه نیشکر در سالی که گذشت؛
به نام نـیشکر به کام خـوزستان
در سالی که گذشت، ورزشکاران نیشکری در رشته‌های مختلف، از کاراته تا کشتی و فوتبال، نام این صنعت سبز را در عرصه ملّی پرآوازه کردند و توانستند نیشکر را در مدار افتخار قرار دهند. شرکت توسعه نیشکر در سال‌های اخیر با حمایت از فعالیت‌های ورزشی، در رشد و اعتلای ورزش منطقه و پرورش نخبگان ورزشی، سهم بسزایی داشته و همگام با برگزاری جشنواره‌های ورزشی و افتخارآفرینی تیم‌های ورزشی‌اش در عرصه استانی و ملّی، از ورزشکاران خوزستانی نیز حمایتی جدی داشته است.
 
 

 

55555555555

در سالی که گذشت، ورزشکاران نیشکری در رشته‌های مختلف، از کاراته تا کشتی و فوتبال، نام این صنعت سبز را در عرصه ملّی پرآوازه کردند و توانستند نیشکر را در مدار افتخار قرار دهند. شرکت توسعه نیشکر در سال‌های اخیر با حمایت از فعالیت‌های ورزشی، در رشد و اعتلای ورزش منطقه و پرورش نخبگان ورزشی، سهم بسزایی داشته و همگام با برگزاری جشنواره‌های ورزشی و افتخارآفرینی تیم‌های ورزشی‌اش در عرصه استانی و ملّی، از ورزشکاران خوزستانی نیز حمایتی جدی داشته است.

این نوع حمایت‌ها، موجب شده صنعت نیشکر در سطح استانی و ملی، در کنار شناخته‌شدن به‌عنوان قطب تولید شکر، به بِرندی معتبر در عرصه ورزشی نیز تبدیل شود. آنچه در زیر می‌خوانید، گوشه‌ای از افتخارآفرینی نام‌آوران این صنعت در میادین ورزشی است:

شور و نشاط با بزرگ‌ترین رویداد ورزشی

از جمله اقدامات شرکت توسعه نیشکر در سال ۱۴۰۲، برپایی بزرگترین رویداد ورزشی نیشکر با رقابت ۱۳۰۰ ورزشکار بود. در این رویداد که با رقابتی نفس‌گیر بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ شرکت‌کننده نیشکری همراه بود، لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز برای خانواده نیشکر رقم خورد. برگزاری این مسابقات شور و نشاط و سرزندگی را به خانواده بزرگ نیشکر دمید.

شنای تاریخ‌ساز

در سالی که گذشت، شناگران نیشکر در کشور بر سکوی سوم ایستادند و افتخار آفریدند. در این مسابقات، تیم شنای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اولین حضور، به مقام سوم دست‌یافت و نام خود را به‌عنوان یک مدعی جدید مطرح کرد. شرکت توسعه نیشکر در رشته ورزشی شنا صاحب‌نام است؛ در چند سال گذشته، شناگران نیشکر هفت‌تپه از واحدهای هشت‌گانه توسعه نیشکر، با حضور در رقابت‌های شنای کارگری جهان، موفق به کسب مدال‌های مختلف شده بودند. سال گذشته هم حسین جلالی دیگر شناگر نیشکری در مسابقات شنای کارگری کشور مدال طلا را به خود اختصاص داد.

حضور مقتدرانه و درخشان نیشکر در مسابقات شنای کارگری کشور، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این تیم جوان و باانگیزه است. بدون شک با حمایت‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر شناگران نیشکر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

چابک‌سواران در کورس رقابت

سال ۱۴۰۲ اولین سالی بود که چابک‌سواران نیشکر وارد کورس رقابت شدند و در این عرصه حرفی برای گفتن داشتند. در سالی که گذشت، در کورس زمستانه مسابقات اسب‌دوانی قهرمانی کشور در اهواز، اسب «تکتم زهیری» (توحید) با چابک‌سواری جواد نیسی، در یک رقابت نفس‌گیر و تماشایی، مقام دوم را از آنِ خود کرد. جواد نیسی، چابک‌سوار نام‌آشنای خوزستانی و سوارکار و مالک اسب تکتم زهیری، در کشت و صنعت نیشکر دهخدا از واحدهای هشت‌گانه توسعه نیشکر فعالیت می‌کند؛ نیسی، سابقه درخشانی در مسابقات اسب‌دوانی استانی و کشوری دارد.

هفت‌تپه‌ای‌ها هم از کورس رقابت‌ها جا نماندند و اسب «جنان» به مالکیت غافل آل‌کثیر و اسب «پریما بنت دن‌دن» به مالکیت هادی ظهیری در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی زیبایی اسب اصیل عرب توانستند در دو رده رقابتی، به مقام دوم دست یابند. غافل آل‌کثیر و هادی ظهیری از پرورش‌دهندگان اسب اصیل عرب، در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه مشغول به کارند و در سال‌های گذشته نیز توانسته بودند در جشنواره‌های سراسری به مقام‌های برتر دست یابند.

کوهنوردان نیشکری بر فراز قله‌ها

کوهنوردان نیشکر نیز در سالی گذشت، پرچم سبز نیشکر و پرچم پرافتخار ایران را بر فراز قله‌ها برافراشتند. فعالیت ۴۲ کوهنورد حرفه‌ای در واحدهای نیشکری، فرصت کم‌نظیری را برای درخشش ورزش این صنعت ایجاد کرده و به همین دلیل برای نخستین‌بار، تیم کوهنوردی نیشکر تشکیل شد. این تیم، در اولین گام، متشکل از ۲۲ کوهنورد، به‌منظور آشنایی، برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌ها، به ارتفاعات «کله‌قندی» شهرستان رامهرمز صعود کردند و پرچم سبز نیشکر را بر فراز آن برافراشتند.

کوهنوردان نیشکر تاکنون به‌صورت انفرادی به قلّه‌های معروفی همچون دماوند، سبلان، زردکوه، اشترانکوه، توچال، دنا، پرآو، الوند و… صعود کرده‌اند و ازاین‌پس با تشکیل گروه کوهنوردی نیشکر، این صعود گروهی انجام می‌شود.

به نام نیشکر به کام خوزستان

در سالی که گذشت، تیم فوتسال کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با شکست حریفان برای نخستین‌بار عنوان قهرمانی فوتسال لیگ کارگری کشور را برای خوزستان به ارمغان آورد. این تیم خوزستانی در فینال برابر تیم ایران‌خودرو دیزل تهران قرار گرفت و با حساب ۵ بر یک به برتری رسید و قهرمان شد. خوزستان برای اولین‌بار در تاریخ ورزش کارگری استان موفق به کسب این عنوان شده است؛ نمایندگان استان‌های تهران و گیلان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

سوپرلیگ با حضور نیشکری‌ها شیرین شد

سوپرلیگ کاراته ایران هم در سال گذشته بی‌نصیب از نیشکری‌ها نماد و شرکت توسعه نیشکر به‌عنوان نماینده استان خوزستان در سوپرلیگ کاراته ایران حضور یافت. این تیم با مدیریت جواد مهربانی و سرمربیگری مجید عبدالحسینی از قهرمانان و مربیان پیشین تیم ملی کاراته ایران در سوپرلیگ شرکت کرد و در بخش کاتا و کومیته با ترکیبی از کاراته‌کاهای خوزستانی و چند چهره شناخته شده کاراته ایران در سوپرلیگ به روی تاتامی رفت.

درخشش بلندقامتان نیشکر

تیم خوزستان با درخشش بلندقامتان نیشکر در سال ۱۴۰۲، قهرمان مسابقات والیبال لیگ دسته یک کارگری کشور شد. تیم کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به‌عنوان نماینده خوزستان در مسابقات والیبال لیگ دسته یک کارگری با این قهرمانی، جواز حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال کارگری را به دست آوردند. این تیم در نیمه‌نهایی با برتری بر تیم هرمزگان راهی نیمه‌نهایی شد و در دیدار پایانی نیز خراسان شمالی را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و قهرمان این دوره از مسابقات را از آنِ خود کرد.

کیش و مات در هتل نیشکر اهواز

در سال گذشته، بزرگان کیش‌ومات دنیا در هتل نیشکر به رقابت پرداختند و اولین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام نیشکر» با حضور شطرنج‌بازانی از هشت کشور به میزبانی سدادفام نیشکر برگزار شد. در این رویداد بزرگ ورزشی، شطرنج بازانی از کشورهای اتریش، هلند، اسپانیا، تاجیکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و گرجستان به همراه چهار شطرنج‌باز ایرانی در جام نیشکر به رقابت پرداختند

این رویداد یک فرصت منحصربه‌فرد برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان بود. صنعت نیشکر به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های اقامتی، ورزشی و همچنین گردشگری، میزبان شایسته‌ای برای برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح ملّی و بین‌المللی است؛ این شرکت در کنار تولید محصولات راهبُردی، با دارابودن مجموعه‌های متعدد ورزشی، هتل چهارستاره و همچنین جاذبه‌های گردشگری، گامی مؤثر در رونق فعالیت‌های ورزشی و گردشگری استان برداشته است.
بِرَند نیشکر بر سینه ورزشکار خوزستانی
در سالی که گذشت، مسابقات سراسری «فوتبال نمایشی» متفاوت از هر سال برگزار شد و یک خوزستانی با «بِرَند» نیشکر توانست با پشت سر گذاشتن رقبا، مقام چهارم را از آنِ خود کند. در این مسابقات، ورزشکارانی از شهرهای مختلف پا به میدان رقابت گذاشتند و با حرکات نمایشی‌شان با توپ فوتبال، تسلّط خود را به رخ کشیدند و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را به وجد آوردند. رسول کربلاوی»ورزشکار اهوازی با حمایت شرکت توسعه نیشکر به این رقابت‌ها ورود کرد و با پیراهنی حکاکی شده به لوگوی نیشکر در سمت راست، نام خوزستان و این صنعت شیرین را پرآوازه کرد.

از قضاوت در مستطیل سبز تا حضور در مسابقات اسکواش

در سالی که گذشت هم دیگر ورزشکاران نیشکری هم افتخارآفرینی کردند؛ عده‌ای با قضاوت در مستطیل سبز و برخی هم در مسابقات ورزشی. در سال ۱۴۰۲، قاسم منصوری داور نیشکری مدرس بین‌المللی باشگاه‌های کبدی شد و همچنین امیرحسین رضازاده از فرزندان خانواده بزرگ نیشکر به تیم ملی اسکواش دعوت شد. ویهان هوشمند، سجاد فرهمند، شیهان غبیشاوی، میساء آل‌شاوردی، مانی علاسوند، رانیا و شیما هاشمی و مهزیار تنسخ، تعدادی دیگر از فرزندان نیشکری هستند که در سطح استانی و ملّی به مقام قهرمانی رسیده‌اند.

:
:
:
آخرین اخبار