تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۳۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردشگری نیشکر در سالی که گذشت؛
نـقشی فراتر از تولید شـکر
صنعت نیشکر در سالی که گذشت، بیش‌ازپیش به دنبال ایفای نقشی فراتر از تولید شکر و محصولات جانبی بوده و گامی در جهت توسعه پایدار برداشته که رونق گردشگری خوزستان را به ارمغان آورده است.
 
 
IMG_20240224_234312_236-1-1024x768

صنعت نیشکر در سالی که گذشت، بیش‌ازپیش به دنبال ایفای نقشی فراتر از تولید شکر و محصولات جانبی بوده و گامی در جهت توسعه پایدار برداشته که رونق گردشگری خوزستان را به ارمغان آورده است.

این صنعت با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مزارع، برگزاری تورهای گردشگری و معرفی جاذبه‌های تفریحی مناطق پیرامونی، نقشی اساسی در رونق گردشگری روستایی در خوزستان ایفا کرده است. این امر، علاوه بر ایجاد اشتغال برای روستائیان، به حفظ فرهنگ و آداب‌ورسوم محلی نیز کمک می‌کند.

در عین حال، حمایت شرکت توسعه نیشکر از تولیدات و صنایع‌دستی محلی، به رونق اقتصاد جوامع پیرامونی منجر شده است؛ این امر، انگیزه و امید را در بین روستائیان زنده نگه داشته و به مهاجرت معکوس و توسعه پایدار منطقه کمک کرده است.

صنعت نیشکر با رویکردی نوین، به دنبال توسعه پایدار در خوزستان است. رونق گردشگری و اقتصاد محلی، از جمله مهم‌ترین مولّفه‌های این توسعه پایدار است. با تلاش‌های صورت‌گرفته، واحدهای هشت‌گانه نیشکری در مسیر تبدیل‌شدن به یک مقصد گردشگری جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. این امر، نویدبخش آینده‌ای روشن برای خوزستان و توسعه پایدار این استان خواهد بود.

دریچه‌ای نو به‌سوی گردشگری کشاورزی

سفر بانوان گردشگر تهرانی به سرزمین نیشکر و بازدید از مزارع سرسبز نیشکر، کارخانه تولید شکر و بخش‌های مختلف کشت و صنعت‌های نیشکری، برگزاری سومین جشنواره شکرستان، حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، راه‌اندازی تورهای گردشگری و… گوشه‌ای از اقدامات این صنعت در سال ۱۴۰۲ است که دریچه‌ای نو به‌سوی گردشگری کشاورزی در خوزستان گشود و زمینه را برای معرفی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این استان به گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرد.

هتل چهارستاره نیشکر، یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری این صنعت است که ضمن ارائه خدمات اقامتی و رفاهی مناسب برای گردشگران، نقشی کلیدی در جذب گردشگران و معرفی ظرفیت‌های تولیدی، اشتغال‌زایی، گردشگری و اجتماعی صنعت نیشکر ایفا می‌کند.

این هتل به همراه امکانات ورزشی و تفریحی، در کنار ظرفیت عظیم گردشگری کشاورزی و صنعتی واحدهای هشت‌گانه نیشکری، توانسته تأثیری مهمی در شکوفایی گردشگری خوزستان داشته باشد.

افزایش درآمد روستائیان ساکن در پیرامون این واحدها باتوجه‌به حضور گردشگر، هدایت کمک‌های شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی به سمت ایجاد توسعه پایدار گردشگری و صنایع‌دستی در روستاهای اطراف مزارع و نیز برقراری ارتباط بین فعالیت شرکت و رونق اقتصادی جامعه پیرامونی از پیامدهای مهم رونق گردشگری کشاورزی بر پایه نیشکر در منطقه است.

:
:
:
آخرین اخبار