تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۵۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته آينده؛
برگزاری رزمايش سراسري مبارزه با مواد مخدر در خوزستان
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به مانور سراسری مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد  که هفته آینده در استان برگزار خواهد شد، گفت: هدف رزمایش مبارزه با موادمخدر، تاثیرگذاری بر سنین آسیب‌پذیر است.

فرج‌اله خبیر اظهار كرد: مانور مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در واقع نوعی اعلام آمادگی در تمامی زمینه‌ها برای مبارزه اصولی و فراگیر با اعتیاد و مواد مخدر است و ابتکاری است استانی که تنها در استان خوزستان اجرا می‌شود.

وي افزود: در همین راستا تمام دستگاه‌هایی که می‌توانستند در این امر دخالت داشته باشند بسیج شدند که با تمام امکانات در این هفته وارد صحنه شده و ذهنیتی را برای مردم استان خوزستان ایجاد نمایند که به مضرات اعتیاد دقیقا واقف شده و مشارکت هر چه بیشتر آنها را در آینده نزدیک و در امر مبارزه با اعتیاد شاهد باشیم. این امر می‌تواند در واقع یکی از دستاوردهای این مانور تلقی شود.

خبير ادامه داد: در همین راستا تمام تشکل‌های غیر دولتی که در این زمینه فعال هستند در این هفته همگام با سایر سازمان‌ها، ادارات و نهادهایی که وظایفی در امر اجرا بر عهده دارند و در این راستا مسئولیتی را پذیرفته‌اند، وارد صحنه خواهند شد و در جهت مبارزه با اعتیاد اقدامات خود را انجام خواهند داد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: برای  آن‌که این رزمایش برد مردمی داشته باشد و مردم استان در طول آن که از 4 بهمن لغایت 11 بهمن ماه امسال به طول خواهد انجامید کاملا به خصوصیات و شرایطی که مبحث اعتیاد و مواد مخدر در استان دارد واقف شوند نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که در طول هفته اجرا خواهند شد.

 وي اظهار کرد: در روز شنبه هفته آینده گردهمایی متشکل از مردم، کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها را خواهیم داشت. مردم در این گردهمایی تشویق خواهند شد که مشارکت فعالی در بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر داشته باشند. تاکید ما نیز در این برنامه خصوصا بر جوامع هدف که جوانان و سنینی هستند که در معرض آسیب‌پذیری بیشتری در این ارتباط قرار دارند، خواهد بود.

خبير هدف برگزاری این گردهمایی را آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه در راستای ضرورت پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: سعی بر این است که به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که اقشار آسیب‌پذیر مبحث اعتیاد فریب گروه‌هایی را که قصد ریشه‌دار کردن اعتیاد در جامعه را دارند نخورند و در نهایت تلاش شود انشاالله جوانان ما جسم و فکر سالمی داشته باشند تا به تبع آن بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم.

وي با اشاره به  برگزاری برنامه گردهمایی به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با موادمخدر در روز جمعه گفت: در این برنامه فراخوان عمومی جهت حضور مردم داده خواهد شد و نیز به سازمان‌ها، ادارات، نهادها و آموزش و پرورش توصیه شده است از یک سنین مشخص در این گردهمایی مشارکت داشته باشند. طبیعتا این گردهمایی همراه با سر دادن شعارهایی با مضمون مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در این برنامه بسته‌های آموزشی و فرهنگی نیز در این راستا بین مردم توزیع می‌شود که با استفاده از آنها مردم بتوانند با ابعاد فاجعه‌ای که در کمین جوان‌ها است کاملا آشنا شوند. همچنین پیش‌بینی شده است که در برنامه از اساتید مطرح که بتواند ابعاد مختلف قضیه را تبیین نماید استفاده شود. هدایایی نیز به رسم یادبود به شرکت‌کنندگان این گردهمایی و با انجام قرعه کشی اهدا خواهد شد.

اعتیاد دشمن سلامتی؛ پیام رزمایش هفته مبارزه با مواد مخدر

سردار محمدرضا اسحاقی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان، نیز با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر در استان و ضرورت پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد گفت:با توجه به شرایط جوی استان امکان دسترسی به جمعیت هدف برگزاری مانور مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در این فصل مهیاتر می‌نمود. بنابراين بر آن شدیم با توجه به امکان بهتر دسترسی به جمعیت هدف مورد نظر این مانور به اجرای آن بپردازیم.

وي اظهار کرد: هدف از این مانور در واقع اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در سطوح مختلف لایه‌های اجتماعی است. یکی دیگر از اهداف مهمی که در این مانور دنبال می‌شود آگاهی‌بخشی همگانی و ارايه آموزش‌های لازم در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد می‌باشد.                                                                                   

فرمانده انتظامي خوزستان گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها، ائمه محترم جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، هنرمندان استانی و ملی، شخصیت‌های ورزشی استان، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز مد نظر قرار داده شده است.

وي  پیام اصلی این رزمایش را "اعتیاد دشمن سلامتی" اعلام و ابراز امیدواری کرد که بتوان این پیام را به بهترین شکل به آحاد جامعه منتقل نمود زیرا همه آحاد یک جامعه در معرض آسیب هستند و تنها خودآگاهی می‌تواند مانع از آسیب‌دیدگی در این زمینه گردد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار