تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۵۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همايش بزرگ مبارزه با مواد مخدر برگزار شد
استاندار خوزستان: اهميت آگاه‌سازي جوانان در مبارزه با مواد مخدر
استاندار خوزستان در مانور سراسري مبارزه با مواد مخدر گفت: اين مانور با هدف افتتاح برنامه‌اي يك هفته‌اي جهت مبارزه تمام شمول با مواد مخدر، از سوي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان برنامه‌ريزي و برگزار شده است.

دكتر عبدالحسن مقتدايي در اين مانور كه امروز(5 بهمن ماه) در بلوار ساحلي كيانپارس اهواز برگزار شد، اظهار كرد: اقشار مختلفي از جامعه مخاطب برنامه‌هايي هستند كه در اين هفته به مبارزه با مواد مخدر اختصاص يافته است؛ جوانان، نوجوانان، والدين، و افراد آلوده به مواد مخدر كه قصد ترك دارند از جمله جوامع هدف اين برنامه هستند.

وي افزود: برخورد با مراكز توليد و توزيع مواد مخدر و همچنين رسيدگي به وضعيت اشتغال افراد پس از ترك مواد مخدر در اين برنامه جاي دارد.

استاندار خوزستان با تشكر از حضور مردم، ادارات، سازمان‌ها، و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، از همه مسئولان خواست با حداقل امكاناتي كه دارند سعي كنند با كساني كه قصد آلوده كردن جامعه به مواد مخدر را دارند، با قدرت برخورد كنند.

مقتدايي اظهار كرد: اعتياد، ويروسي با امكان انتقال بسيار سريع است، مراكز عمومي متعددي وجود دارد كه به واسطه حضور در اين مراكز، فرد از خروج از منزل تا بازگشت مي‌تواند در معرض خطر ابتلا به مواد مخدر باشد. بنابراين آگاه‌سازي اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان در اين زمينه بسيار حايز اهميت بوده كه يكي از دلايل مهم برگزاري اين مانور در سطح استان است.

وي عنوان كرد: مانور سراسري مبارزه با مواد مخدر، يك ابتكار جمعي از سوي مسئولان شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بوده و اين مانور علاوه بر اهواز، در شهرستان‌هاي مختلف استان نيز برگزار شده است.


محمد بهرامي، كارشناس درمان اعتياد نيز در اين در مانور گفت: دشمن از راه‌هاي مختلف از جمله اعتياد قصد دارد، انرژي و حضور بانشاط مردم در جامعه را از بين ببرد.

وي اظهار كرد: متاسفانه امروزه از مواد مخدر و موارد اين چنين براي فرار از مشكلات و رسيدن به سرخوشي كاذب استفاده مي‌شود.

بهرامي ادامه داد: در بحث پيشگيري از ابتلا به اعتياد، سه گروه خانواده، مدرسه، و گروه همسالان بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد. خانواده‌هايي كه پيوند قوي با فرزندان خود داشته و همچنين خانواده‌هايي كه نظارت مناسب بر فرزندان خود و رابطه حسنه‌اي با آنها دارند، مي‌توانند به خوبي فرزندان خود را از ابتلا به معضل مواد مخدر مصون نگه دارند.

اين كارشناس درمان اعتياد گفت: شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان به عنوان يك نهاد پيشرو در مبارزه با مواد مخدر، فعال است كه مردم مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، با اين شورا ارتباط برقرار كنند. همچنين همه ادارات داراي واحد پيشگيري از اعتياد و مواد مخدر هستند كه مي‌توان از اين طريق نيز از ظرفيت‌هاي اين واحد استفاده كرد.

در اين مراسم برنامه‌هايي از جمله برگزاري ورزش باستاني، نرمش صبحگاهي با حضور مسئولاني چون استاندار خوزستان، فرمانده نيروي انتظامي استان، معاون سياسي اجتماعي استاندار، اعضاي شوراي شهر و مسئولان شهرداري و فرماندار اهواز برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار