تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مانور مبارزه با مواد مخدر مطرح شد
واکسیناسیون اعتیاد،آموزش‌های‌پیشگیرانه‌است
رئیس کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دزفول گفت: واکسیناسیون اعتیاد، آموزش برای پیشگیری از این امر است و مطمئنا جز با پیگیری‌های جدی محقق نخواهد شد.

مصطفی سخاوت صبح امروز در مراسم مانور مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: بیماری اعتیاد از جمله بیماری‌های روان شناختی است که مزمن بوده و فرد را به شدت درگیر خود می‌کند.

وی اذعان داشت: در این بیماری مرموز فرد برای سال‌های متمادی و حداقل 10 تا 15 سال دیگر آن خواهد بود و هیچ راه گریزی از آن ندارد.

رئیس کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دزفول تصریح کرد: پیش از این معتادان، مجرم محسوب می‌شدند در صورتی‌که طی سال‌های اخیر با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌اند که اعتیاد یک بیماری‌ است.

وی ادامه داد: این بیماری ابتدا در روان و روح انسان نفوذ می‌کند و پس از وارد شدن در جسم به جامعه منتقل می‌شود و گسترش می‌یابد.

این پزشک متخصص اعصاب و روان عنوان کرد: مصرف مواد مخدر درمان و یا داروی خاصی ندارد و تنها با روحیه دادن به فرد معتاد و آموزش ترک به آن می‌توان به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: علت عمده گرایش به سوی اعتیاد، بیکاری و یا اوضاع اجتماعی و اقتصادی نامطلوب است که همه اقشار از جمله پیر و جوان را به خود درگیر می‌کند.

سخاوت با بیان اینکه اعتیاد معمولان بین سنین 15 تا 25 سالگی نفوذ بیشتری پیدا می‌کند گفت: واکسیناسیون اعتیاد، آموزش برای پیشگیری از این امر است و مطمئنا جز با پیگیری‌های جدی محقق نخواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار