تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۹۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان:
آگاهی دادن به خانواده‌ها بهترین راه مقابله با مواد مخدر است
رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: آگاه بودن خانواده‌ها بهترین راه مقابله با مواد مخدر است و بر اساس مطالعه انجام شده پیشگیری اثربخش‌ترین اقدامات برای مشکل سوءمصرف مواد مخدر است.

غلامحسین عبادی امروز اظهار کرد: براساس مطالعه انجام شده پیشگیری اثربخش‌ترین اقدامات برای مشکل سوءمصرف مواد مخدر است و آگاه بودن خانواده‌ها بهترین راه مقابله با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: مردم باید آگاه بشوند که حتی با یکی یا دو بار مصرف مواد مخدر امکان بازگشتشان به زندگی عادی و سالم سخت خواهد بود.

رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان خاطرنشان کرد: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌گردد.

وی با بیان اینکه اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ‌گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد اظهار کرد: با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‌‏توان اعتیاد را به کنترل در آورد در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه پیشگیرى از اعتیاد را بر درمان معتادان مقدم بداریم.

عبادی با تاکید بر اینکه خانواده باید بر فرزند نظارت داشته باشد عنوان کرد: باید محیط خانه را محیطی قانونمند باشد تا فرزند تبعیت از قوانین خانواده را یاد بگیرد.

وی افزود: خانواده باید با اصول فرزندپروری آشنا باشد و مهارت‌های زندگی را به او یاد بدهد، پدر و مادر نباید فرزند را تن پرور، بی‌مسئولیت، بی‌صبر و لذت جو بار بیاورند و اینکه برخی والدین می‌گویند بچه ما هرچه بخواهد در اختیارش است، غلط است چون اصلا نباید همه چیز خیلی راحت در اختیار فرزند قرار بگیرد.

رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان تصریح کرد: آگاه بودن خانواده‌ها از اثرات مواد مخدر وهمچنین صحبت کردن صریح خانواده با فرزندان درباره تبعات مصرف مواد و اینکه چرا باید از آن دوری کرد بسیار مهم است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار