تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد
تشدیدنظارت بر مراکزدرمان سوءمصرف موادمخدر
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید نظارت بر مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر در منطقه فعالیت این دانشکده خبر داد.

نصرالله حسونی بحرینی امروز اظهار کرد: در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان 19 مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر فعالیت کرده که از این مراکز تعداد 17 مرکز خصوصی و دو مرکز دولتی هستند.

وی اضافه کرد: تعداد معتادان به مواد مخدر حاضر شده در مراکز خصوصی درمان سوءمصرف مواد مخدر حوزه دانشکده یک‌هزار و 700 نفر بوده و حدود 400 بیمار نیز به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به برنامه‌های این معاونت در هفته مواد مخدر امسال که با عنوان «اعتیاد قابل پیشگیری و درمان است»، مشخص شده است، افزود: شرکت در سمینارهای مرتبط، تهیه پملفت و بروشورهای موضوعی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد در معرض خطر را در این هفته اجرایی کردیم.

وی ضمن اعلام خبر تشدید نظارت بر مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر و اماکنی که امکان توزیع این مواد در آنها وجود دارد در هفته مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که 50 درصد جمعیت معتادان کشور در اداره‌ها هستند این مجموعه‌ها را به نقطه هدف در این هفته در نظر گرفتیم.

بحرینی تصریح کرد: بدون شک با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد کرده و آنها را به سرعت به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال مبنا بر این است که در خصوص درمان بیماران معتاد به مواد مخدر نیز تمرکز خوبی وجود داشته باشد و نحوه بازدیدها از مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر را تغییر داده تا شاهد افزایش آمار 20 درصدی ترک‌ کنندگان در این مراکز در سال جاری باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار