تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد
انهدام 6 باند توزیع مواد مخدر در خرمشهر
فرماندار خرمشهر از انهدام شش باند توزیع مواد مخدر و دستگیری 483 نفر در این ارتباط در شهرستان خبر داد.

عبدالله حسینی امروز همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر آماری از تلاش‌های صورت گرفته در خرمشهر در سال 92 ارائه داد و اظهار کرد: در سال گذشته شش باند تامین کننده مواد مخدر متلاشی، یکصد و 80 منزل مورد سوءظن، بازرسی و 483 نفر دستگیر شدند.

وی، اعتیاد را یک معضل جهانی خواند و افزود: در هزاره سوم پس از فقر، رشد جمعیت و مسائل زیست محیطی، مواد مخدر از سوی مجامع بین‌المللی چهارمین تهدید و بحران اعلام شده است.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: حدود 200 تا 250 میلیون نفر در جهان مبتلا به مواد مخدر هستند که این آمار، رقمی بالا و زنگ خطر و هشداری برای مجامع جهانی است.

وی به بیان نقش نظام حاکمیت در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت و تصریح کرد: حکومت به عنوان متولی کشور یک سری اقدامات مانند مبارزه با قاچاقچیان و باندهای بزرگ را انجام می‌دهد اما تمام این تلاش‌ها یقینا کافی نیست.

حسینی، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهبودی شهرستان خرمشهر را در سال گذشته یکهزار و 80 نفر عنوان کرد و گفت: در سال 92، یکهزار و 80 مصرف کننده مواد مخدر مورد مراقبت قرار گرفته که منجر به ترک و بهبود تعداد بسیاری از آنها شده است.

وی، خرمشهر را یک منطقه مورد تهدید از نظر مواد مخدر معرفی کرد و گفت: خرمشهر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و تجاری و تردد جمعیت شناور، زمینه حضور افراد مختلف و گاهی سودجو را فراهم ساخته و نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

فرماندار خرمشهر، خانواده‌ها را مهمترین قطب و دارای مهمترین وظیفه در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر خواند و تاکید کرد: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به کنترل موضوع مواد مخدر نیست و این امر، مسئولیت خانواده‌ها را بیشتر می‌کند.

وی گفت: خانواده‌ها باید دقت بیشتری در امر نظارت بر رفتار فرزندان و نوع معاشرت‌ها و دوستان آنها داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار