تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۹۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
محور برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر، فراهم کردن زمینه‌های مشارکت مردم است
استاندار خوزستان محور عمده برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان را فراهم کردن زمینه‌های گسترده مشارکت مردم به ویژه در قالب انجمن‌های مردم‌نهاد در امر پیشگیری، مبارزه و صیانت عنوان کرد.

عبدالحسن مقتدایی در چهاردهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: در این هفته باید برنامه‌های جدیدی ارایه شود و تکرار مکررات سال گذشته نباشد.

وی افزود: جذب کمک‌های مردمی و انجمن‌های مردم‌نهاد نباید صرفا برای اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری در حوزه پیشگیری و اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد بلکه از این محل می‌توان در حوزه صیانت و نگهداری معتادان رها شده از منجلاب اعتیاد کمک گرفت.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان پیشنهاد داد که از محل کمک‌های مالی خیرین وضعیت فیزیکی کمپ‌های نگهداری معتادان از حیث امکانات بهداشتی و تسهیلات، ترمیم بخشید و از مدیریت این کمپ‌ها خواست که در ازای آن، هزینه ماهیانه نگهداری به ازای هر معتاد را کاهش قابل ملاحظه دهد.

مقتدایی اعمال این تسهیلات را در حمایت مالی از خانواده‌های بی‌بضاعت که سرپرست آن‌ها با مشکل اعتیاد مواجه است را مهم توصیف کرد و با تاکید بر این‌که باید کمپ‌های بهبود معتادان را رونق داد و یک سیستم هتلینگ در شأن افرادی که ناخواسته به اعتیاد مبتلا شدند در نظر گرفته شود، گفت: سعی شود کمپ را به منازل منتقل کرد و افراد معتاد را در منازل بهبود بخشید.

وی وضعیت استان خوزستان را متفاوت با سایرمناطق کشور در امر مبارزه جامع با مواد مخدر توصیف کرد و ادامه‌داد: خوزستان در زمینه مواد مخدر نه استان بارانداز است و نه تولیدکننده، بلکه تنها مصرف‌کننده است و این امر فرصتی برای مبارزه همه‌جانبه با این پدیده شوم اجتماعی فراهم می‌سازد.

استاندار خوزستان به برگزاری مانور مبارزه با مواد مخدر در بهمن‌ماه امسال اشاره کرد و افزود: این مانور را باید به عنوان پدیده استانی تلقی کنیم اما نباید تکرار مکررات باشد.

وی عنوان‌کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر جامعه بزرگ مدنظر ما آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است که مبارزه با مواد مخدر باید از این نهادها آغاز شود.

مقتدایی با بیان این‌که درمان بخش دیگری از کار است و نباید از آن غفلت کرد، گفت: شاید به صورت انتزاعی وظیفه هر دستگاهی مشخص باشد اما تا سال‌گذشته حلقه وصل آن‌ها تعریف نشده بود که با برگزاری این نشست‌ها می‌توان ایجاد هم‌افزایی کرد.

وی نسبت به اجرای برنامه جدید در امر مبارزه با مواد مخدر در هفته مربوطه تاکید و اظهارکرد: هر نسخه‌ای که در سطح ملی ابلاغ شود باید در شرایط منطقه تطبیق داده شود.

استاندار خوزستان گفت: طرح استان پاک مدنظر است اما تا اجرایی شدن آن نباید معطل این طرح باشیم و در راستای تحقق استان پاک حرکت کنیم.

براساس این گزارش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در هفته مبارزه با مواد مخدر که از چهارم بهمن‌ماه شروع و تا دهم این ماه ادامه دارد بیش از 300 برنامه در حوزه پیشگیری، مبارزه و صیانت اجرا می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار