تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۸۰۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانش​آموزان عواقب اعتياد را آموزش مي​بينند
رئيس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعي آموزش‌وپرورش خوزستان گفت:​ عمده فعاليت موردنظر در حوزه آموزش‌وپرورش براي مبارزه با اعتياد آموزش دانش​آموزان و آشنا كردن آن‌ها با عواقب و پيامدهاي مخرب مواد مخدر است. اين امر از طريق آشناسازي معلمان با روش‌های پيشگيري از اعتياد و تشریح اين روش‌ها براي دانش​آموزان صورت مي​پذيرد.

اباذر فاضل​پور اظهارکرد:​ نصب پوستر و بنر با پيام پيشگيري در مدارس، آموزش کوتاه‌مدت در کلاس‌های درسي، برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي و توزيع بسته‌های آموزشي در ميان دانش​آموزان ازجمله فعاليت آموزش‌وپرورش است كه اين فعاليت​ها در هفته مبارزه با اعتياد نيز به‌صورت جدي​تري در مدارس انجام مي​شود.

وي افزود: برگزاري چندين همايش با موضوع مبارزه و پيشگيري از اعتياد و هم​چنين ترغيب دانش​آموزان و معلمان براي شركت در همايش​ها و برنامه‌های استاني با اين موضوعات از ديگر فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در جهت اطلاع‌رسانی به آن​ها و معلمان درباره چگونگي مبارزه با اعتياد است.

فاضل پور در ادامه تصریح کرد: اين برنامه‌ها و اقدامات پس از پايان مانور مبارزه با اعتياد نيز ادامه خواهد داشت. هم​چنين طبق تفاهم‌نامه‌ای كه با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضاشده است، موضوع پيشگيري از اعتياد در آموزش‌وپرورش به‌صورت مستمر در حال پيگيري است.

با توجه به این‌که هفته مبارزه با مواد مخدر طبق تقويم كشوري در فصل تابستان قرار دارد و در اين هفته مدارس و دانشگاه‌های خوزستان به علت گرماي هوا كاملا تعطيل هستند، مقرر شد در خوزستان مانور مبارزه با اعتياد 4 تا 10 بهمن​ماه برگزار شود كه و آموزش‌وپرورش نيز در اين روزها برنامه‌های مختلفي را در مدارس اجرا خواهد كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار