تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وعده های استاندار حجازی در سال 91 - (2) / حل معضل آب شرب 5 شهر خوزستان تا پایان دولت دهم / بهره‌برداری از تمام واحدهای مسکن مهر خوزستان تا پایان سال 91 / ایجاد 2700 شغل در شادگان
به منظور بهبود کیفیت آب تا پایان دولت دهم، آب شرب مناسب به تمامی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شوش منتقل می‌شود

حل معضل آب شرب 5 شهر خوزستان تا پایان دولت دهم

استاندار خوزستان از تامین و حل معضل آب سالم پنج شهرستان تا پایان دولت دهم خبر داد.

سید جعفر حجازی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان شادگان اظهار کرد: تمامی مصوبات جلسات کارگروه کشاورزی، اشتغال، مسکن، عمران شهری، رصد می‌شوند.

وی گفت: تمامی این جلسات باید خروجی مناسب داشته باشند و نتیجه آن نیز عینی باشد.

استاندار خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز آمار خوزستان از ابتدای سال 90 اقدام به راستی آزمایی اشتغال کرده تا تعداد واقعی اشتغال ایجاد شده مشخص شود.

حجازی تصریح کرد: امیدواریم که استان از این آزمایش سربلند بیرون بیاید و در این زمینه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها می‌بایست برای تعیین متقاضیانی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی روستاهای شادگان از صبح امروز مورد بازدید قرار گرفته گفت: وضعیت روستاها را با بهسازی‌های انجام شده مطلوب است.

وی از تلاش دولت برای حل معضل آب شرب شهرهای مختلف خوزستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور بهبود کیفیت آب تا پایان دولت دهم، آب شرب مناسب به تمامی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شوش منتقل می‌شود.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به مشکلات اشتغال جوانان در شهرستان شادگان افزود: اشتغال در شادگان شرایط خاص دارد که تا پایان دولت دهم باید با همفکری و همکاری و عزم جدی، شادگان را که بیکاری‌اش از دیگر شهرهای استان بیشتر است در اولویت کاری قرار دهیم.

حجازی خاطرنشان کرد: توجه به کشاورزی بودن منطقه، بایستی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این شهرستان صنایع تبدیلی را در این منطقه افزایش دهیم.


بهره‌برداری از تمام واحدهای مسکن مهر خوزستان تا پایان سال 91

استاندار خوزستان گفت: تمام واحدهای مسکن مهر خوزستان تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

سید جعفر حجازی در جلسه مسکن مهر  وعمران شهری شهرستان شادگان اظهار کرد: طرح مسکن مهر در شادگان از ابتدا به دلیل عدم تامین زمین مناسب به کندی پیشرفت اما در حال حاضر این طرح همزمان با دیگر طرح‌ها در سراسر استان به سرعت در حال اجرا است.

وی تعداد واحدهای در دست اقدام طرح مسکن مهر در شادگان را 368 واحد اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 200 واحد این طرح در مهر ماه و 168 واحد دیگر نیز تا پایان آبانماه سال‌جاری به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار خوزستان در ادامه همچنین از ساخت مدرسه و مسجد در کنار طرح مسکن مهر شادگان خبر داد و با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان خوزستان افزود: تعهد داریم کل واحد های مسکن مهر در استان خوزستان را تا پایان سال 91 به بهره برداری کامل برسانیم.

استاندار خوزستان در ادامه به عمران شهری شادگان اشاره کرد و از مدیر کل شهری استانداری خوزستان خواست تا دستگاههای اجرایی را در مشارکت در طرح زیبا سازی شهر شادگان ملزم کند.

حجازی گفت: در سال 90 کمک‌های خوبی به شهرداری شادگان شد و امید داریم با همت و تلاش شهرداری این شهر امسال نیز ضمن افزایش این کمک‌ها شاهد حل مشکلات شهرستان شادگان باشیم.

در ادامه جلسه منتخب مردم شادگان،رئیس شورای شهر ورئیس اداره مسکن وشهرسازی خوزستان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص طرح مسکن مهر وعمران شهری پرداختند.

اضافه می شود پس از پایان این جلسه استاندار خوزستان به اتفاق هئیت همراه با حضور در مجتمع رفاهی کمیته امداد امام خمینی شادگان از نزدیک با جمعی از خانواده‌های مستضعف دیدار وبه مشکلات آنان رسیدگی کرد.


ایجاد 2700 شغل در شادگان در سال تولید ملی

استاندار خوزستان از پیش بینی ایجاد 2 هزار و 700 شغل در شهرستان شادگان در سال تولید ملی خبر داد.

سید جعفر حجازی عصر امروز در پایان بازدید از شهرستان شادگان در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره اینکه محوریت شهرستان شادگان کشاورزی است اظهار کرد: این بخش نیاز به توجه بیشتری دارد و باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌های آن برای اشتغال  استفاده کنیم.

حجازی در این جلسه همچنین از بررسی و تصویب 44 طرح اشتغالزایی در بخش کشاورزی با مجموع 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان خبر داد.

وی استفاده از روش محصور کردن ماهی در تالاب شادگان وهم چنین استفاده از ظرفیت شیلاتی این تالاب را از مصوبات مهم این جلسه برشمرد و افزود: اجرای چند طرح دامپروری، شیلات و باغبانی از دیگر مصوبات کار گروه اشتغال استان خوزستان در شهرستان شادگان است.

استاندار خوزستان همچنین ساخت یک کشتارگاه مرغ و کارخانه صنایع فرآوری خرما را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه اشتغال در شادگان عنوان کرد و با اشاره به تعهد وزارت صنعت ،معدن و تجارت در این خصوص گفت: پیگیری خواهیم کرد تا این وزارت به تعهد خود در اجرای این دو طرح صنعتی عمل کند.

وی ادامه داد: در این جلسه احداث مرغداری، زنبورداری، نحوه اعطای تسهیلات با مدت طولانی وبهره کم، سازماندهی و تجهیز طرح‌های فرآوری خرما و ساخت سیلوی گندم  بررسی شد و مقرر شد جلسه‌ای در محل استانداری خوزستان برای تحقق این پروژه‌ها در اولین زمان ممکن تشکیل شود.

حجازی در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال در شادگان گفت: سال گذشته بیشتر نهادها به تعهدات خود در ایجاد اشتغال عمل کردند و امسال نیز با جدیت و پیگیری‌های مداوم شاهد ایجاد 2 هزار و 700 شغل در شهرستان شادگان خواهیم بود.

وی افزود: استعداد شادگان برای مشاغل خانگی بسیار بالاست و از بانک‌های استان می‌خواهیم تا به تعهدات خود در اعطای تسهیلات به این نوع مشاغل عمل کنند.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن اطلاع از آخرین وضعیت طرح فولاد شادگان قول مساعد داد تا مشکلات این طرح را در جلسه‌ای که قرار است چند روز دیگر در تهران برگزار شود بررسی شود.

وی ساخت دو مرکز خدمات رفاهی در مسیر آبادان - شادگان و شادگان به اهواز را نیز خواستار شد و افزود: ساخت این دو مرکز خدماتی ضمن کمک به مسافران بویژه کاروان‌های راهیان نور باعث به اشتغال گماردن چند نفر از جوانان منطقه نیز خواهد شد.

حجازی در پایان گفت: ظرفیت موجود در شادگان در بخش کشاورزی و شیلات باید با جدیت دنبال شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد استفاده از این ظرفیت‌ها برای کاهش بیکاری و افزایش نرخ اشتغال و تولید ملی باشیم.

در ادامه جلسه عبدالله تمیمی منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: شهرستان شادگان در همه بخش‌ها محروم است و محرومیت در آن بیداد می‌کند واگن در جلسات مختلف که برای حل مشکلات این شهرستان نتیجه‌ای حاصل نشود در آینده شاهد بحران و افزایش مشکلات خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه دولت دهم کارها وخامت فراوانی انجام داده است افزود: حجم این کارها در شادگان پایین است گاز استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان وشهر ستان انتظار داریم عنایت ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
5
وعده وعده وعده. پس کی عمل؟
من هم دوست دارم الان سوار بنز آخرین سیستم بشم. خونم هم یک ویلایی 10 هزار متری در شمال باشد. با پرواز بعدی هم برم کره ماه.

در ضمن یک نکته بسیار بسیار جالب اینکه آقای دکتر فرمودند که «معضل آب شرب اهواز» چطور که ایشان و مدیران زیر دستشان تا کنون زیر بار این حرف نمی رفتند و کرارا در موارد مختلف گفته اند که آب اهواز مشکلی ندارد و کاملا سالم است. حالا چی شده که ایشان وعده داده اند که این معضل را چطوری حل کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
خیلی خوب آمدی اخوی. متاسفانه این مسئله ثبات مدیریتی همیشه روی بدش را به خوزستانی ها نشان داده. مدیرانی که باید عوض بشوند سالها مدیریت می کنند. مدیرانی که خوب هستند یاتهرانی می برند و یا جابجا می شوند.
برهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
دوستان و هم استانی های عزیز ما دیگه باورمان شده که با حلوا حلوا گفتن مسئولین دهانمان شرین نمی شه .. به امید تغییر در استان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
1
خدا به داد خوزستان برسه.آقاى دكتر ٥ ساله داريم خاك مى خوريم شما چه كارى كرديد. فقط تاسف بايد خورد از عملكرد مديريت استان!
:
:
:
آخرین اخبار